Gå til innhold

Ettåring og mat i det store landet "SYDEN" :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva har deres spist? hva er det greit å fore dem med?

Sist var det pupp, det blir nok verre denne gangen:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når våres var 1 år spiste de det vi spiste. Ofte har de jo egene barnemenyer på resturantene. Våres spiste mye Chips, Pizza, Pasta, Kylling, ris og toast til middag. Noen dager fikk de middagsglass eller grøt til middag. Ellers spiste de brød, youghurt og masse frukt.

Skrevet

Var det jeg tenkte liksom, aldri tenkt over om de har barnemenyer tidligere :P Den håpefulle har ikke så mye tenner da, så det må være ganske lettmost mat:)

Nestleglass lett å få tak overalt sikkert?

Skrevet

Jeg har alltid tatt med middagsglass og grøt..Så de har noe de kjenner til, men har fått smake av maten vårs utenom..

Skrevet

Hvor i syden skal dere da?

For å være sikker kan du kanskje ta med noen poser med grøtpulver, dersom barnet liker det.

I Tyrkia f. eks så har de mat på glass, men ikke det store utvalget. Grøtpulver finnes også, men er ofte tilsatt sukker.

Skrevet

Mine barn er glad i brød, og ellers har vi tatt med en pakke grøt på reise. Ellers spiser jo de stort sett det vi spiser.

Skrevet

hadde tatt med grøt og bleier slik at man slipper å lete etter det.

Skrevet

Takk for tips, alle sammen:) Vi skal til Hellas. Da blir det nok grøtpulver og bleier i bagasjen:) Hvis vulkanen roer seg da:)

Skrevet

Ta med grøt, for ofte finner du bare grøtpulver som skal blandes med morsmelkerstatning, ikke med vann, og det er tungvindt. Ellers er det ofte sukker i grøten i andre land.

Hvis mini fortsatt spiser barnematglass, er det lurt å ta med noen slik at du ikke må lete etter en butikk med en gang du kommer ned. Men du trenger ikke fylle kofferten med barnematglass.

Husk å bare gi vann fra flaske både til drikking og til grøt. Og husk på å beskytte barn mot sterk sol.

Dette kommer til å gå helt fint. Kos dere på ferie.

Skrevet

Takk for alle tips:)

Joda, UV-drakter og alt er klart, det var bare dette med maten jeg lurte på, egentlig:) Har reist endel, men aldri med barn. Som spiser selv, i allefall:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...