M by M Skrevet 20. april 2010 #1 Skrevet 20. april 2010 http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10000293 Personlig syns jeg det er et overgrep på gravide generellt og ufødte barn om dette ikke blir dømt annerledes. Ble så berørt da jeg leste dette og jeg syns loven bør endres her. Hva syns du?
Stratos med 3 barn Skrevet 20. april 2010 #2 Skrevet 20. april 2010 Veldig spesielt at gravide kvinner er "fritt vilt" ja. Men på den annen side er det mye hårreisende i Norge når det gjelder lovbrudd, så dette føyer seg bare inn i rekken... Dessverre!
M by M Skrevet 20. april 2010 Forfatter #3 Skrevet 20. april 2010 Ja, desverre. Men akkurat dette syns jeg vi kvinner som har barn eller venter barn bør forsøke å gjøre noe med.
lille sprelle Skrevet 20. april 2010 #4 Skrevet 20. april 2010 Det betyr ikke at det ikke blir strengere straff enn "normalt"
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 20. april 2010 #5 Skrevet 20. april 2010 Det er vel vanskelig å lage et lovverk som beskytter ufødt liv i vårt samfunn. En lov som gjør det mulig å dømme noen for drap på et foster, vil også gjøre det relativt vanskelig å tillate abort.
♥♥ ? ♥♥ Skrevet 20. april 2010 #6 Skrevet 20. april 2010 Ja desverre er lovverket i norge heilt på tur ! Du får strengere straff for å kjøre for fort enn du gjør for å ta livet av noen.......
moe_ Skrevet 20. april 2010 #7 Skrevet 20. april 2010 "Foreløpig har man ikke sikre holdepunkter for å si at fosteret døde som en følge av voldsutøvelsen.", står det i artikkelen. Ellers er det en gråsone juridisk sett - men det bør jo være mulig å flette noe inn i lovteksten om at voldsutøvelse som resulterer i abort / tidlig fødsel er å anse som drap.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå