Gå til innhold

dere med tre barn, se hit!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!! vi er en familie på fire. To gutter på 5 og 1 år. Vi hadde egentlig bestemt oss for at en familie på fire var helt topp for oss, men nå viser det seg at jeg er gravid igjen, Vet fortsatt ikke hvor langt, men antar det er alt fra 5- 11 uker. Finner ut i morra da jeg skal på privat UL.

Minsten hos oss har vært umulig å få til å sove helt fra starten, og søvn er et fremmedord hos oss! vi er med andre ord dødsslitene, og har prøvd alle metoder som kan prøves uten at han vil sove på natta av den grunn. I itllegg er det jo fullkjørt hele dagen med verdens skjønneste guttegutter ( høyt og lavt)

Det kom som et sjokk da vi fant ut at det blir baby i hus igjen. Så jeg lurer veldig på hva slags erfaringer dere andre haer har med å gå fra to barn til tre? de to minste kommer jo til å bli tette ( ca 20-22 mnd mellom)

del gjerne erfaringer med meg hvordan det er med tre småtroll, og to litt tette..., for akkurat nå er jeg mest skremt på hvordan dette skal gå....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Venter mitt tredje nå og er like skremt som deg - men det er jo utrolig hva man får til... Anbefaler deg en alvorsprat med pappaen snarest - her overtok han eneansvaret for nattevandreren på 3 da det ble klart at jeg plutselig var gravid igjen;-)

Skrevet

venter nr 3, men sambo har barn fra før så er 3 barn som bor her daglig.

Det går kjempegreit. jeg har ei på 4år og ei på 15mnd.

Hadde store problemer med søvnen til mini i flere mnd, og jeg så ganske mørkt på det. Men det har nå gått seg til. Hun trengte bare tid og null service på natta.

Den minste vil nok utvikle seg MYE før neste kommer. I den alderen der så forandrer de seg masse.

Skrevet

Hei!

Denne avgjørelsen må dere ta sammen... Har 3 gutter med lakenskrekk å lite søvn de første årene. Knallhard tid men når jeg ser tilbake har det vært verdt det. 2 tette er fordel når de begynner å bli litt større for da blir de mer kompiser og hverdagene blir helt annerledes enn med 4 år i mellom (har prøvd begge deler).

Dere vokser med oppgaven men valget dere tar må dere kunne stå bak.

Lykke til!!

Skrevet

Hei!

Vi venter nr tre nå i hvert øyeblikk. Eldste er 4 år, så man kan si de er tette i alder.. De to vi har hadde kolikk første månedene og har hatt mye nattevåk siden. Nå som vi venter tredjemann, har vi satt inn alle kluter for å få eldste til å sove i egen seng i form av klistremerkebelønning (dette fungerer så langt).

Vi ser ikke for oss et liv med mye søvn og hvile fremover, men tenker at vi kommer gjennom det. Det er uansett en investering i fremtiden. Om tre år er alt "glemt". Da er det verste gjort i forhold til søvnproblemer og de begynner å få såpass vett at man slipper å jakte dem overalt!

Det er uansett spennende å se hvilke personligheter som vokser fram. Barn er, tross arbeid og slit og søvnløshet, en velsignelse og man kan ikke velge bort de man har fått.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...