Gå til innhold

Hva synes dere om 11 åringer som blogger?!?!?!?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

...kom tilfeldigvis over denne her da jeg var innom PH Victoria sin blogg:

http://annaxxbanana.blogg.no/

Denne jenta drev å kommenterte inne på bloggen til Victoria... Det betyr at ikke bare har hun egen blogg MEN hun ser også på Paradise Hotel! Jeg synes det er helt hårreisende! Hvor er foreldrene??????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bloggen var jo veldig uskyldig, synes ikke det var så ille. Det er verre at hun ser på Paradise Hotel, men det synes jeg er ille uansett im du er 11 eller 28 eller hvilken som helst alder.

Skrevet

Det at jenta ser på Paradise er kanskje ikke helt heldig, men jeg synes det er FLOTT at 11 åringer blogger. Jeg var på en konferanse om barn og unges digitale hverdag (er lærerstudent) og der var det en dame som holt et flott foredrag om hvordan vi ikke må bli for hysteriske når det gjelder unges bruk av internett. Man må selvsagt lære de alt om nettvett, og hvordan man bruker internett på en trygg og sikker måte, men bla. blogging kan hjelpe unge med å utvikle skrivelyst, leselyst og et større ordforråd. De lærer seg å utrykke seg, og de kan få sagt/skrevet ting som de ellers kanskje ikke hadde turt å si, hjelpe de å gi utrykk for følelser, akkurat som en vanlig dagbok.

Så hvis unge har lyst til å ha en blogg, ikke stopp de, men FØLG OPP og lær nettvett.

Skrevet

Har egentlig ingen formening om hvorvidt 11 åringer bør få lov å blogge eller ikke, synes det er opp til den enkelte forelder å vurdere hva deres eget barn skal få lov til å gjøre.

Leste gjennom et par av postene hennes og det var en ting som spesielt pekte seg ut for min del, og som gledet meg STORT. Hun har så godt som ingen skrivefeil what so ever, og det er fan meg mer enn veldig mange av de voksne som er her inne klarer. Så hvis blogging hjelper dagens oppvoksende slekt å skrive korrekt er jeg helt for det kjenner jeg. =D

Skrevet

Kommer an på hva de blogger om. Å blogge om privatliv hadde jeg ikke akseptert, for en 11-åring vil aldri skjønne konsekvensen.

En 11-åring skal etter min mening, i seng når paradise hotell går på lufta, og det jeg hadde ikke gitt tillatelse til å la han/henne se det på nettet heller.

Skrevet

Det verste av alt er at hun ikke var sikret med sete, bakovervendt, i bilen :-(

Skrevet

Synes hun var søt jeg da, helt uskyldig.

Og: jeg orker ikke ha et tett program, for det har jeg hatt i 2 uker. hihihi

Kjempe nusselig!

Skrevet

Har noen av dere en 11 åring i huset eller?

Skrevet

nei, men jeg har vært 11 år.

Skrevet

11 åringer i dag er ikke det samme som når jeg var 11......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...