happygilmore Skrevet 20. april 2010 #1 Skrevet 20. april 2010 Dere som skal føde i Oslo, søkte dere selv om fødeplass? Jeg skal flytte fra Bergen til Oslo og må visst ordne fødeplass selv. Kan man gjøre dette elektronisk? Noen anbefalinger, forresten, av fødeplass?
Makkapakka Skrevet 20. april 2010 #2 Skrevet 20. april 2010 Vanligvis er det legen/jordmor som søker for deg. De sender forespørsel til ønsket sykehus, er det fullt der blir søknaden din sendt til et annet sykehus. Noen søker på egenhånd også(det gjorde jeg nå), fordi jeg ønsket et spesifikt sykehus som det er vanskelig å få plass på. Jeg sendte e-post til fødeavdelingen på Rikshospitalet veldig tidlig og fikk plass der. Det letteste er vel å søke på nett på de aktuelle sykehusene, der står det nok e-post adresser til fødeavd. Riksen sin er: [email protected] Jeg kan anbefale Rikshospitalet, fødte der i 2007 også. Eneste negative er at du sannsynligvis må dele rom på barsel. Ellers har jeg også hørt mye bra om Ahus og Ullevål.
2010 Mammaen Skrevet 20. april 2010 #3 Skrevet 20. april 2010 Kommer litt an på hvor du skal bo hvor du vil føde også - selv om det ikke er lange avstander mellom sykehusene. Tror de fleste vil anbefale Rikshospitalet pga medisinsk ekspertise, men ved et normalt svangerskap og friskt barn tror jeg du kan bli fornøyd med både Ahus og Ullevål også... Du bør søke før utgangen av 1. trimester, ellers er det vanskelig å få plass. Søkte i uke 7 selv, og fikk plass på Riksen (nå skal jeg ikke føde der da, men det er en annen historie...). Lykke til med flytting og fødeplass!
happygilmore Skrevet 20. april 2010 Forfatter #4 Skrevet 20. april 2010 Tusen takk for svar, begge to! Jeg sendte faktisk mail til alle sykehusene straksens og nå ringte de fra Ahus og sa jeg kunne få plass der. Gikk fort
husmus &2 Skrevet 20. april 2010 #5 Skrevet 20. april 2010 jeg ville også garantert valgt Riksen. Fødte der i 08 og skal dit igjen nå i mai. Hvis du bor nærmere Ahus er vel det like greit å være der.
happygilmore Skrevet 20. april 2010 Forfatter #6 Skrevet 20. april 2010 Ok, takk for tips Har søkt på Riksen også, men sikkert ikke like enkelt å få plass der... Hvordan er det på Riksen? Kan man få rom som mannen kan være på?
miheno Skrevet 20. april 2010 #7 Skrevet 20. april 2010 Husk også at dersom du har under 4 cm åpning kan du bli sendt videre til et annet sykehus i Helse Øst dersom det er fullt akkurat når fødselen setter i gang (uavhengig av om du har "fått plass") De eneste stedene du er garantert plass er på ABC og Føderiket. Du kan faktisk ende både i Kongsvinger og Fredrikstad, men de fleste som det ikke er plass til sendes til Asker og Bærum eller Ahus. 20-25% av fødende i Oslo får ikke plass på ønsket sted. .
◄███▒░░Oslogirl+Prince░░▒███► Skrevet 21. april 2010 #8 Skrevet 21. april 2010 Søkt på Ullevål da alle de jeg kjenner har født der og er kjempefornøyd med alt!!! Dessuten er det familiehotell der, så man slipper å dele rom med andre og kan kose seg enten alene med baby eller i lag med far/evt andre barn man har ! Det siste gjorde at jeg valgte Ullevål,da dette er viktig for meg *Lykke til med sykehus valget* ;D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå