Anonym bruker Skrevet 20. april 2010 #1 Skrevet 20. april 2010 Trener i treningstudio. Hva slags maskiner burde jeg bruke? Liker best stepmaskinen, og løpemaskinen (veksler mellom og gå veldig fort og løpe). Tips?
Anonym bruker Skrevet 20. april 2010 #2 Skrevet 20. april 2010 Spør i treningsstudioet. Få laget deg et program
Anonym bruker Skrevet 20. april 2010 #3 Skrevet 20. april 2010 SPINNING! Den beste måten å forbrenne masse kalorier på, er å ligge på et HØYT pulsnivå over lengre tid. Det får man av spinning:) I tillegg får man trent benmusklatur og får slanke, emn definerte ben:) Snasent! Min far tok av 20 kg på 5 mndr ved å spinne, og selvom det "kun" er en kg i uka, så ble han kvitt magen, og fikk sterk kropp. Noe som er mer verdt enn å være tynn i seg selv Lykke til
Anonym bruker Skrevet 20. april 2010 #4 Skrevet 20. april 2010 På det treningsstudioet jeg trener koster det så mye å få laget ett program. Må betale for å ha veiledern i en time. Så hadde i utgangspunktet ikke tenkt til å gjøre det.
Anonym bruker Skrevet 20. april 2010 #5 Skrevet 20. april 2010 spinning ja og kondistimer. Har de ikke timer med kondis og styrke.. kanskje et steptime? om du skal bruke apparat hadde jeg ville starta md ellipsemaskin og heller gått over til tredemølle når du blir litt sprekere (om du ikke er ganske sprek allerede da) jeg hater nemlig å jogge selv, så jeg må være litt trent før jeg gidder..
Anonym bruker Skrevet 20. april 2010 #6 Skrevet 20. april 2010 De har ikke timer på dette treningsstudioet, kun maskiner. Jeg liker egentlig tredemølla best jeg da. Og det må vel være bra trening? Løp/gikk raskt på den tre kvarter i går. HI
Anonym bruker Skrevet 20. april 2010 #8 Skrevet 20. april 2010 Elipse er en oval sirkel. Vil ut i fra det anta at det er en løpemaskin som beveger seg ovalt, fram og nedover og bak og oppover.
Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ i magen Skrevet 20. april 2010 #9 Skrevet 20. april 2010 Tren utholdenhetstrening med moderat intensitet, men med minst 60 min varighet. Intensitet hvor du klarer å prate, men bare i korte setninger. Ofte må en være i aktivitet i minst 45 min før du begynner å brenne fett.(Men varer en god stund etter at du er ferdig å trene fordi du tømmer glykoselagrene i kroppen så kroppen må brenne fett for å få energi.) Utholdenhet minst to ganger i uka. Feks løpe, spinning (Min fettforbrenningsfavoritt! Lett å tilpasse intensiteten og du får et bar gode pulstopper på kjøpet som styrker hjertet og øker lungevolum), annen gruppetrening, sykle i terrenget osv. Legg også inn en til to styrkeøkter i uka, da større muskelmasse gir en generelt høyere forbrenning av fett. Dvs den jevne forbrenninga di gjennom døgnet. Husk å alltid spise proteinrikt og lavkarbo innen en time etter trening for å få max utbytte. Spis i tillegg 3 hovedmåltider + 2 mellommåltider. Hovedmåltid = 50% grønnsaker, 25-35% proteiner og fett og 15-25% karbohydrater. Kutt eventuelt ut karbo og fyll opp med proteiner og grønnsaker. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 20. april 2010 #10 Skrevet 20. april 2010 Tusen takk for fint svar Jeg spiser allerede noe mindre karbohydrater. Spiser fortsatt noe, men prøver å kutte ned, og spiser kun fullkorn. Har egentlig ikke tenkt på å trene styrke, men det kan jeg jo også begynne med! HI
Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ i magen Skrevet 20. april 2010 #11 Skrevet 20. april 2010 Oj, ser selv at jeg fremstår som en kroppsfiksert galning:) Er ikke det, men har gått opp mer enn tredve kilo i to svangerskap og er på god vei opp igjen nå i tredje. Dermed har jeg blitt god på å slanke meg og:) Har gått ned til matchvekt mellom hvert barn. Heldigvis:)
Anonym bruker Skrevet 20. april 2010 #12 Skrevet 20. april 2010 Styrke er kjempeviktig å trene når man vil ned i vekt! Da får du større muskelmasse, som igjen gjør at du forbrenner mer fett. Ikke gå i fella der du bare trener kondis, du MÅ trene styrke itillegg! Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 20. april 2010 #13 Skrevet 20. april 2010 Finn deg en passelig kombinasjon av styrke og kondis - f. eks annenhver gang du trener. Når du skal trene styrke vaqrmer du likevel opp med 20-30 minutter på tredemølle / sykkel / romaskin / crosstrainer, og trener deretter ulike muskelgrupper. Jeg pleier å trene etter et tredelt program: Dag 1 - Bryst, skuldre, triceps Dag 2 - Rygg og biceps Dag 3 - Rumpe, legger og lår. Mage trener jeg på slutten av alle dager. Har 8 forskjellige mageøvelser jeg bytter på, velger to hver gang:) Velg 3 eller 4 øvelser med frivekter eller apparater for hver muskelgruppe. Finn den tyngste vektbelastningen du klarer med 15-18 repetisjoner hvis du ikke vil bygge noe særlig muskler, 8-12 repetisjoner (og mer vekt) hvis du vil ha mer markerte muskler. Øk vektbelastningen etter hvert som du klarer flere repetisjoner, slik at det hele tiden er så tungt at du akkurat klarer 15+, men ikke mer enn 18. Hvis du ikke aner hvilke apparater og øvelser som passer til hvilken muskelgruppe kan du enten lese på nettet, eller se på hvert enkelt apparat, det står forklaring på dem. Blir veldig mye å skrive ned alle øvelsene her, men med et par timers jobbing klarer du fint å sette sammen et program med øvelser:) Forresten er det ikke en dårlig investering å la en personlig trener sette sammen et program til deg. I hvert fall første gang, så kan du gjøre endringer selv etter hvert som du lærer mer:)
Anonym bruker Skrevet 20. april 2010 #14 Skrevet 20. april 2010 Les denne artikkelen HI http://www.kk.no/840356/super-ovelsene-jenter-dropper
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå