Gå til innhold

Fødebagen


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg bor veldig langt unna sykehuset.. er dette mye å ha med seg?

 

Til meg selv:

Helsekort

Mobil + ladder

Digitalcamera + ladder

Tøfler

2 ammebh + innlegg

3 par sokker

Truser

2 skift med klær (2 jumprer, 2 bukser og noen singletter)

Toalettsaker (nattbind, shampo/balsam, deo, tannbørste/tannkrem, purelan, dusjsåpe/underliv, fuktighetskrem, børst og linser)

 

Til baby:

Helseteppe

Hjemreiseklær

+ stelleveske pakket til hjemreise.

 

Far kan pakke sitt eget ;-)

 

 

Noen som har tips på hva jeg kan utelukke eller legge til? :-) Jeg bor som sagt flere timer unna sykehuset.. ikke bare-bare å dra hjem å hente noe :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Med tanke på att du bor så långt bort så hadde jag faktiskt tagit med kanske ekstra med kläder till dig,du vet aldrig hur länge du må bli där. Får bebisen gulsot så kan det hända du må bli några ekstra dagar. Jag låg på sykehuset 4 dagar med första man p g a gulsot. Annars ser det ut som du har fått med det viktigaste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syns ikke dette var mye, har selv noen timer til sykehuset, så det er ikke bare bare å glemme noe heller.... Jeg måtte sende mannen min avsted for å kjøpe flere truser til meg da jeg fikk førstemann :) ble noen dager ekstra på sykehuset siden gutten vår fikk gulsott...

Greit å tenke over at en ikke nødvendigvis får dra hjem så fort som en tror :)

 

Pass på så du har gode, myke og romslige klær med deg, er gjerne litt "mørbanket" i kroppen etter fødselen, og når melkesprengen kommer vil du IKKE ha topper som er stramme :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt tips, ta med lambi dorull...ikke særlig godt å tørke seg med sandpapir etter en fødsel!! Det er ikke akkurat kvalitets-dorull de disker opp med på barsel!

 

Lykketil! ( ikke med tørkingen altså..SMIL! )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...