Gå til innhold

Barnehagestart og jeg...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

gruer meg allerede.

Lillegutt skal begynne i barnehagen fra august, og mor gruer seg allerede.

Jeg vet at han bare har gått av å komme sammen med andre barn. Og at jeg har gått av å komme meg ut i jobb igjen.

Jeg har vært alene med lillegutt fra dag en. Det har bare vært hos to. Og det å så at lillegutt er blitt så stor at han skal begynne i bhg er litt "rart" for mamma.

 

Det som sliter meg mest er at han har litt problemer å være sammen med andre barn. Går greit når det er en eller to, men blir det flere så bare gråter han. Hadde håpet på at det hadde vært åpen barnehage her slik at han kunne fått "trent" seg litt. Men det tilbudet har vi desverre ikke.

Vi er i ei barselsgruppe, så han får jo treffe flere barn der. Men det virker som om det blir for sjelden.

 

Uff, tida har gått alt for fort.

Men det går vel bra bare vi kommer igang:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ikke ta sorgene på forskudd :) jeg leste en plass at skeptismen var på topp rundt 9 mnds alderen, og gutten din kommer nok til å vokse mye (på alle måter) på de 3-4 mnd igjen før barnehagestarten :)

 

Nyt heller tiden som du har igjen hjemme med han, i stedet for å bekymre deg - for tiden går så uendelig fort!

 

Hvor bor du? Finnes det andre tilbud enn barselsgruppe?

Hva med slike dib treff? Kanskje det kunne være en overgang for å få småen til å bli litt mer "vant" til andre barn? Eller,finnes det rett og slett en lekeplass i nærheten som det pleier å være barn på? da får han kanskje sett de litt på avstand før han deltar i lek med de...

 

lykke til, jeg tror nok det kommer til å gå helt fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De blir fort vant med å være i barnehagen. Går som regel bedre enn vi tror. Og det blir noe halt annet når foresatte ikke er der.

 

Men som det blir sagt lek litt i parker/lekeplasser.

Ring barnehagen der du har fått plass(om du har det) og spørr om dere kan komme på besøk, forklar situasjonen.

 

Dette kommer til å orden seg(hehe gruer meg selv til jobbstart og barnehage start)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare stille meg bak det som blir sagt over her.... MEN kjenner det river i mammehjertet mitt også når jeg tenker på jobb og bhg!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tussen takk for trøstende tilbakemeldinger.

 

Er desverre ingen parker/lekeplasser her jeg bor slik at han får vært sammen med andre barn. Men kanskje jeg skal ringe barnehagen og forklare situasjonen hvis det ikke løser seg i løpet av sommeren. Men kan vel hende det blir bedre iløpet av tilvenningsdagene også.

 

Er vel bare jeg som er litt overbekymret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...