Gå til innhold

Veslegutten kom akseptabelt presis;D (Litt dramatisk fødselshistorie. Samme som på 3.trimester)).


Gjest Mangebarnsmamma *har født*

Anbefalte innlegg

Gjest Mangebarnsmamma *har født*

 

2. april kom veslegutten vår ut til oss, én dag over termin. Jeg ble kjempeglad da vannet gikk (mens vi var på antikkmesse) og jeg innså at jeg skulle slippe å gå lenge å vente. Det tok over halvannen time før vi kom oss til sykehuset; da var fødselen merkbart i gang. Jordmor meldte tre cm åpning og tøyde i samme slengen et par cm til. Kjapt ble åpning åtte cm, men målingene viste dårlig puls hos babyen. Jordmor fikk det travelt; tøyde meg til ti cm og ga meg beskjed om å presse. Godt jeg hadde gjort det før, for hadde ikke rukket å få skikkelige pressrier... Forstod det var dramatisk og presset så godt jeg kunne. Han ble stående med hodet halvveis ute. Gynekologen kom hastende og hun og jordmor klarte å dra ham ut. Han hadde surret seg så godt inn i navlestrengen; hadde den rundt både kroppen og halsen, dermed var den for kort og gjorde at han ble "strupt" på vei ut. Men etter litt oksygen og diverse "klyp" ble det liv i gutten:) Et brukket kraveben var etter en stund eneste tegn på den tøffe starten på livet utenfor magen. Takket være en snarrådig og profesjonell jordmor gikk alt bra:) Hun var så kjapp og dessuten veldig flink til å instruere meg underveis. Veslegutt fikk ikke lov til å bli stående i åpningen lenge. Faktisk var han ute én time og et kvarter etter vi kom til sykehuset.

Nå er veslegutt 18 dager; frisk og rask og et elsket medlem av familien:) Og; jeg sitter ikke igjen med en dårlig opplevelse av fødselen, til tross for dramatikken. Har bare igjen blitt minnet på hvor skjørt livet kan være og hvor stort en fødsel og et nytt liv er.

Lykke til, alle dere som venter:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer så mye med veslegutten, godt å lese at gutten er frisk tross den dramatiske starten på livet.

 

Ingenting er som profesjonelle jordmødre.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...