Gå til innhold

Det verste med å være 4-barnsmor er..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sokker!

Jeg hater sokker!

Tusen sokker uten make.

*argh*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spesielt når man har tre gutter relativt tett i alder og en svigermor som ikke vil gjøre forskjell og kjøper make sokker til alle guttene... *sukke*

Jeg foreslo faktisk for mannen at vi kaster alle sokkene deres og kjøper nye selv. F.eks stripete til minste, med ukedager på til mellomste og ensfargede til eldste, så vet vi alltid hvem som er hvem sine. Vesla er jo grei, hun er den eneste med rosa og lilla sokker ;-)

Gjest irismor
Skrevet

Kjøp bare like sokker :-)

Hadde samme problem med gubben han hadde ALDRI to like sokker. Jeg kjøpte vel ca tyve par identiske sokker. Nå har finner han alltid to like :-)

Men et tips er å ha en slik vaskepose og putte sokkene i og vaske de i den, men da bør det jo være farger i samme sjanger. Ikke kult med tyve par i svak rosa ;-)

Skrevet

men er også ganske tette, men har forskjelig sokkestørrelse. Kjøper ullvang på vinteren og Pierre Robert på sommeren, for de har størrelsene printet under sokkene:):):)

Skrevet

helt enig enda jeg bareer tre barns mor. hihi

Skrevet

Jeg har 4 gutter, sokker har jeg gitt opp. Det er forbruks vare nesten som brød. Tar vare på de så lenge det er ett par så kaster jeg de så fort de blir enslige. Har hatt pose etter pose med enslige sokker stabblet inni skapet. Vil ikke lenger orker ikke, kjøper alle sokker som er på salg i bøtter og spann. Livet er nå så mye enklere.

Det værste med 4 barn er klær og vask og brett. Det tar så mye tid. Vaske maskinen må å ivertfall 2 gng om dagen og tørketrummel. Ett evig slit.

Skrevet

Jeg er bare 2barnsmor, men hater sokker intens og inderlig! Det har jeg gjort lenge, og bruker derfor en av hver bare for å ha en liten privat demonstrasjon der nede i skoene.. Makan til makkverk! ;)

Skrevet

Kunsten er å være flink til å kaste umake sokker mye fortere. Samle de umake på et sted og sjekk noen runder i et par uker for å se om det er kommet noen par der, hvis ikke så kaster du dem som fortsatt er umake og begynner på nytt. Mye bedre enn å irritere seg over umake sokker som kanskje aldri finner sin make igjen uansett.

Skrevet

Jeg liker sokker med farger. I dag har jeg en brun og en blågrønn, rett og slett fordi sokkene går i vask før jeg får tid til å pare dem. Må jo ha sokker på. Bør nok kjøpe nye, tror jeg.

Skrevet

Jeg har ordnet det veldig greit til meg selv ved å ha bare sokker med bilde på:-) Med bukse på ser de ut som vanlige svarte sokker, men øverst på ankelen er det bilde av en katt, en stjerne osv osv, veldig lett å finne dem som hører sammen. De enslige (for de dukker fortsatt opp) legger jeg et sted og finner par der jevlig.

Men skjønner problemet når man har 4 barn:-) Mamma sleit med å skille sokkene til meg og søsteren min når vi bodde hjemme, så hun sydde rett og slett en liten farget tråd fast i sokkene, en farge for meg og en farge for søsteren min, da hadde hun hvertfall to hauger med sokker som ikke hadde noen tvilling...

Skrevet

Åå det var et veldig flott tips da med å sy inn en tråd på de!!

Skrevet

Finnes det små klyper man kan ta på før de går i skittentøyet mon tro?

Må jo være herlig å ta ut sokker fra tørketrommelen der alle er par! Sukk..

Skrevet

Jeg har en liten gjennomsiktig plastboks stående på badet, der jeg putter alle enslige sokker etter en vask. Før jeg putter en ny enslig sokk opp i boksen, går jeg gjennom den for å sjekke om "partneren" allerede ligger der... Det fungerer kjempefint - men det er sikkert i hvert fall 20 enslige sokker der nå, så er vel bare å innse at de kan kastes, og så starte på nytt... Prøver å kjøpe mange like par når jeg først kjøper sokker. - Og jeg også elsker Ulvangsokker med str på...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...