Anonym bruker Skrevet 20. april 2010 #1 Skrevet 20. april 2010 Vi skaffa en kattunge til ungene for ett års tid siden. Fikk den fra dyrebeskyttelsen. Den var reddet fra gata etter noen hadde sett at den ble dårlig behandla, og var ganske nervøs når vi fikk den. Etter et par uker med mye kos og stell ble det skikk på den, og den var rolig og kosete og vi hadde nesten problemer med å få den vekk så vi fikk gått på do i det minste! Så kom løpetia... Etter det har katten blitt livredd for alt og alle. Inkludert oss! Istedet for å komme inn så går den kun ute. Hvis vi kommer i nærheten av den så løper den livredd vekk, og hvis vi mot formodning får den innenfor inngangsdøra så er det mjauing konstant uten tegn til å spise eller tegn til å ville kose. Hvis vi prøver å kose med den da så hender det at den biter etter oss! Hva skal vi gjøre med den der? Slik som det er blitt så er ungene utrolig lei seg fordi de savner en ordentlig kosepus, vi blir irritert over det konstante maset når dyret kommer inn max en gang annen hver uke, og vi kunne like godt ha mata på en hvilken som helst nabokatt... What2do????
Anonym bruker Skrevet 20. april 2010 #3 Skrevet 20. april 2010 Siden det er en hukatt så koster det 1500 kroner, og det er 1500 kroner for mye hvis det ikke funker! HI
Anonym bruker Skrevet 20. april 2010 #4 Skrevet 20. april 2010 Du bør virkelig ikke ta til deg en katt dersom du ikke har råd til slike ting som å sterilisere den! Regner vel også med at du ikke har lyst på huset fullt av kattunger? Ansvarlige katteeiere steriliserer/kastrerer kattene sine.
Anonym bruker Skrevet 20. april 2010 #5 Skrevet 20. april 2010 Joda, det var meningen at ungenen skulle få oppleve å ha kattunger osv, men å sterilisere KUN for at den kanskje blir normal igjen, det er for dumt. Derfor svarte jeg sånn. Fornøyd nå, bedrevitern??? HI
Anonym bruker Skrevet 20. april 2010 #6 Skrevet 20. april 2010 Og hvor har du tenkt til å gjøre av de kattungene etterhvert? Ha alle selv, eller ta det for gitt at du får gitt de bort/solgt de?
Anonym bruker Skrevet 20. april 2010 #7 Skrevet 20. april 2010 Har jeg sagt at jeg skulle ha hundrevis? Gi faen i å kommentere hvis du ikke har noe normalt svar, din kverulerende halvlobotomerte lillebo HI
Anonym bruker Skrevet 20. april 2010 #8 Skrevet 20. april 2010 Jeg svarte vel ganske klart at du burde sterilisere den. Prøver bare å finne ut hva grunnen er til at du ikke vil sterilisere den, men du fyrer deg jo opp som bare det, så noe sier meg at du ikke helt har tenkt gjennom dette... En katt er ikke et leketøy for barn, men en del av familien.
Anonym bruker Skrevet 20. april 2010 #9 Skrevet 20. april 2010 Det du nekter å forstå er at sterilisering som løsning på dette problemet ikke er aktuelt, jeg sa ikke at det ikke var aktuellt i det hele tatt! og likevel fortsetter du å komme med sånne idiotiske svar. Skjerp deg, og les det som blir skrevet din åndsamøbe
Anonym bruker Skrevet 20. april 2010 #10 Skrevet 20. april 2010 Ettersom du vet at sterilisering ikke løser problemet, så bør du vel også være såpass oppegående at du har en løsning selv... Hva med å la vær å spørre om sånt her, og heller ringe tilbake til dyrebeskyttelsen og høre om de har noen gode råd?
Anonym bruker Skrevet 20. april 2010 #11 Skrevet 20. april 2010 Ja det er tydeligvis for mye å håpe på at noen andre kanskje har hatt samme problemet og klart å løse det her, for her finnes det absolutt ingen oppegående for tiden har jeg merka! HI
Anonym bruker Skrevet 20. april 2010 #12 Skrevet 20. april 2010 Katten din har løpetid,og med løpetid følger det høylydt mjauing,stressede hormonfylte katter som ikke har tid til å være hjemme og kose med menneskene sine. Om ca 2 mnder kommer du til å ha kattunger i hus. Siden denne "skaden" allerede har skjedd håper jeg,og anbefaler jeg deg å kastrere katta di etter på,ellers vil dette gjenta seg hvert år.
Anonym bruker Skrevet 20. april 2010 #13 Skrevet 20. april 2010 Nei, det er ikke løpetid, det har vært sånn HELT SIDEN løpetid, og har vært sånn i nesten 3 mnd nå. LESE INNLEGGET FØR SVAR TAKK! HI
Anonym bruker Skrevet 20. april 2010 #14 Skrevet 20. april 2010 Dette er TYPISK løpetidoppførsel som gir seg når løpetiden er over, eller du kastrerer hukatta di (katter blir ikke sterilisert). Uansett om du vil eller ikke: KASTERER KATTA... Det er din samfunnsplikt å søre for at det ikke blir flere katter. De er vanskelige å bli kvitt. Hva skal du lære barna dine om kattehold ved å få kattunger? At man avliver dem når ingen vil ha de? Eller lager du et glansbilde og kverker dem uten at ungene vet? P-Pillebruk på katter føre OFTE til jursvulst og anbefales ikke. Dessuten blir det dyrere i lengden. Folk som ikke tar seg råd til å kastrere katter, bør ikke ha katter! Enkelt og freit, og noe du burde vite på forhånd.
Anonym bruker Skrevet 20. april 2010 #15 Skrevet 20. april 2010 Så kverk katta med en gang, da slipper du å bruke penger på veterinær og evt. kastrering senere. Da slipper du også å kverke de mange etter hvert uønskede kattungene kommer...
Anonym bruker Skrevet 20. april 2010 #16 Skrevet 20. april 2010 Typisk oppførsel for løpetid my ass, dette har foregått i flere mnd i strekk, og løpetid varer faktisk ikke så lenge. Og sterilisering/kastrering i seg selv var ikke saken her, saken var at jeg vil ha tips om ting som er garantert å fungere, og sterilisering for å KANKSJE få det til å ordne seg er ikke en LØSNING, og det var en LØSNING jeg spurte etter! LÆR DERE Å LESE FOR FAEN
Anonym bruker Skrevet 20. april 2010 #17 Skrevet 20. april 2010 Trodde katter var steriliserte/kastrerte når dem kommer fra dyrebeskyttelsen? Hvis den ikke var gammel nok så forpliktet du deg vel til å gjøre det? Evt med avslag i pris? Det er normalt her hvertfall. Du burde uansett gjøre det mtp katteaids og andre sykdommer og kattunger. Du høres ikke ut som du kan ta så godt vare på denne katten engang og vil sikkert ikke ha 7 stk til.. Få katten til dyrlege, det er det eneste som hjelper. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 20. april 2010 #18 Skrevet 20. april 2010 Du blir så søt når du er sint Så knert katta selv, så slipper du å bruke ei krone på det. Katter har ikke verdi allikevel. Du kan få en snill og gratis katte på dagen.
Gjest Skrevet 20. april 2010 #19 Skrevet 20. april 2010 Ser at det ble ganske opphetet her etterhvert men jeg gir like godt en historie om et vennepar av oss. De fikk en hunkatt selv om de egentlig skulle ha en hann. Siden det var eierne som hadde gitt bort den de egentlig skulle ha, så betalte de for kastrering/sterilisering. Likevel var katten deres helt vill, var livredd alle utenom eierne og løp nærmest på veggen når noen kom på besøk. Så det er ikke sikkert at det hjelper, men du kan jo ringe til dyrlege og spørre om det kan være et alternativ? Lykke til med kattepina :-)
Anonym bruker Skrevet 20. april 2010 #20 Skrevet 20. april 2010 men uansett så skal man kastrere/sterilisere kattene sine mtp sykdommer og at det er alt for mange katter
Gjest Skrevet 20. april 2010 #21 Skrevet 20. april 2010 For et lurt svar når det gjelder kjæledyret til unger..... Anonymforum liksom, av og til minner det mer om "idiot-forum"...
Anonym bruker Skrevet 20. april 2010 #22 Skrevet 20. april 2010 Hadde folk bare fulgt litt med her så hadde dere skjønt at det skulle steriliseres ETTER kattunger som ungene skulle få ta del i. Og sterilisering er jo som hun sier ikke en garantert løsning, men mer et kostbart forsøk. Jeg tror faktisk jeg hadde lata som det hadde snødd og "glemt" katten ut, for kronisk løpetid-oppførsel høres både slitsomt og irriterende ut
Anonym bruker Skrevet 20. april 2010 #23 Skrevet 20. april 2010 Det er jo hun selv som ser ut til å ville ha en billig løsning. Andre hadde tatt med en katte som virker syk / psyk til veterinæren. En sykdom og utredning kan fort koste like mye som en kastrering, noe hun ikke virker villig til hvis hun ikke VET at det funker. Er det forresten bedre hvis jeg går inn og endrer nicket mitt for anledningen slik at det står et navn der? Sier lite om hvem jeg er allikevel. <3 hilsen Hildur
Anonym bruker Skrevet 20. april 2010 #24 Skrevet 20. april 2010 Så lenge du kun håndterer katten din hver 14 dag, får du heller ikke gitt dem p-piller. Dermed kan det blir mange kattunger etterhvert. og siden du ikke har kontroll over hvor katten din ferdes, kan den føde disse ungene hvor som helst. Skal du ha dyr, må du tåle vetrinærregninger også. Det er litt av ansvaret du som dyreeier har påtatt deg. Tenker 1500 ikke er all verden i dag. Hva med de triste ungene dine som er glad i katten. Kanskje det ikke var så viktig for deg likevel... Du er den voksne her som har påtatt deg ansvar - ved første hindring gir du opp.....
Anonym bruker Skrevet 20. april 2010 #25 Skrevet 20. april 2010 HI: Skyt meg gjerne nå, og bli så sinna som du bare orker. MEN katten din BØR Sterilieres! Oppførselen hennes vitner om at hun ikke har det godt med seg selv, og som du selv har poengtert så har dette skjedd nå i våres, altså rundt de tider hunnkatter løper og blir gravide. Det som KAN ha skjedd, er at hun er blitt håndert hardhendt av noen hannkatter (disse dyra synes gangbanging er kult!) og det kan skremme livskiten utav de fleste hunnkatter, og ihvertfall dyr som hat gjennomgåt litt. Hun er ung, og den første løpetiden er hard og brutal. For at en hunnkatt skal bli gravid, må hun først "voldtas" av en hannkatt, han har en brodd på penis som river i livmorhalsen til hunnkatten. Dette setter igang eggløsning og katten er fruktbar heretter. Denne innvielsen er 100% natrulig, og "erfarne" hunnkatter godtar det lett. Mens årskatter blir ofte litt skremt, og katter med sliten psyke blir noen ganger helt fra seg av skrekk. Har du hørt et kattepar i full gang med parring? Det er en grunn til at hunnkatten hyler som hun gjør :/ Hvis du steriliserer henne vil hannkattene la henne være i fred, og hun vil ikke gjennomgå dette igjen. Hun er tydeligvis sliten i psyken, og takler dårlig dette stresset. Og hvis du har fått dette dyret fra dyrebeskyttelsen, kan du kontakte dem ang en billigere sterilisering hos dem, eller hod en dyrlege som støtter dem. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå