Gå til innhold

klarer ikke bestemme meg :-) Beco eller Manduca?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er vekt av stjernetegn og har stooore vansker med å bestemme meg hehe.

Vurderte Ergo en stund men tror den fort blir kort i ryggen.

Noen som har erfaringer med Beco og/eller Manduca?

Har jeg forstått det riktig hvis:

Manduca kan forlenges i ryggen, det kan ikke Beco?

Med Beco kan man feste barnet i selen FØR man tar selen på seg, dermed enklere å få barnet på ryggen?

Skal bruke selen til ei på 5mnd og ei på 3 år så litt viktig at den er lang nok i ryggen til hun eldste :-)

Er det veldig knotete å lære seg å ta på selene? Jeg er for knotete til at sjal av ymse slag er aktuelt. Kjenner jeg også er litt nervøs for at de skal ramle utav dersom magereimen løsner hehe.... men med Beco så sitter de vel fast i selen uansett?

Tips og anbefalinger for og imot tas imot med STOR takk :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Elsker Becoen min! :oD

Beco er i utgangspunktet lang i ryggen (vet ikke hvordan den er i forhold til Manduca, da jeg ikke har prøvd den). Jeg testet den med min da 2.5-åring og hun satt fint i den.

Det jeg falt for er nettopp det at man kan feste barnet i selen for så å ta den på seg som en ryggsekk. Det gjør ryggbæring til en drøm, selv for oss uerfarne bærere.

Den er kjempeenkel å ta på, bare to spenner å feste og to stropper å stramme. Ungen sitter kjempegodt i den, og den er god å bære. Og ja, barnet sitter fast selv om man løsner mageremmen. Det er ikke mulig at spennene løsner, det er dobbel sikring på dem.

Bare skryt å komme med, egentlig.

(og så synes jeg den er finere enn Manduca....).

Skrevet

Du bor jo i Oslo. Ta med ungene og stikk innom Bæreglede (bereglede.no) og prøv på. =)

Skrevet

Har ikke erfaring m Beco, men er ihvertfall strålende fornøyd m min Manduca=) Kan brukes leeenge, og er kjempeenkel å få av/på (og jeg er KLØNE!)

Skrevet

Jeg har bare prøvd Beco og er strålende fornøyd! Det er fantastisk å kunne sette barnet oppi før en tar den på seg.

Det følger med en genial instruksjonsdvd, som til og med jeg forsto.

Skrevet

Jeg har manduca og syns den er kjempebra, nå har jeg aldri prøvd noe annet da så har ikke noe å sammenlikne mot.

Jeg bruker den på både min 2 åring og noen ganger på min 4 åring, ikke noe problem.

Jeg syns ikke det er noe strss å få barna opp i selen, men nå kan jo de stå da så kanskje litt lettere da:) Og de kan heller aldri ramle ut siden pga av remen de har rundt aremn. ( hmmm ble veldig klønete forklart, hehe)

Syns også det er bra å kunne bære barnet på magen, min 2 åring liker det veldig godt. Men minuset da er at det er vanskelig å få av og på seg selen selv.

Man kan fint justere ryggen på den og det er sydd på et spebarnsinnlegg slik at den passer fint for små babyer til "store" barn.

Som sagt så er jeg veldig fornøyd med våres, men har jo bare prøvd den da:)

Skrevet

Hei :-)

Vi fikk prøve Manduca og Beco i 2 uker og endte opp (med klar margin) med å kjøpe Manduca.

Eneste som var bedre med Becoen var at den ser mye kulere ut :-)

Manducaen var mye bedre å bære både for meg og for min mann! Selv har jeg gått helt over til Mei -Teien "Titt-tei" (som er like kul som Beco og enda bedre å bære enn Manducaen), men vil tro at det er enklere med Manduca hvis man vil ha en sele til to barn i så forskjellig alder. Er selv overhodet ikke en sjalmamma... for meg var det for mye dill med knyting og greier (og mannen min ville ikke bære i sjal...), men mulig det er en vanesak?

Skrevet

Og at magebeltet skulle falle av anser jeg som komplett umulig, selv for klumser :-)

Skrevet

Er glad i Ergo'n. Hadde både ergo og manduca en stund, fordi jeg ønsket å prøve manduca pga det lange panelet. Ergo'n er rett og slett bedre å bære en unge på 15kg i! Mini sitter godt i ergo'n selvom han bare har panelet til midt på ryggen.

Skrevet

hmmm kjenner jeg heller mer og mer mot Manduca jeg nå :-)

Tusen takk for supre svar!

Skrevet

På min kropp var det Beco butterfly 2 som satt best og som jeg falt for :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...