Anonym bruker Skrevet 19. april 2010 #1 Skrevet 19. april 2010 Mamma: Åh, har ikke du sluttet med bleie da? Barnet: Jooo, men jeg må ha bleie nå. Mamma: Hvorfor. Du har jo vært så flink nå. Barnet: Ja, men jeg vil ikke slutte med bleie likevel. Mamma: Ikke? Hvorfor? Barnet: Jeg bare vil ikke. Jeg får det ikke til lenger, Mamma: Kom, så går vi på do å prøver. Barnet: Neiiiiii, ( brøl, hyl gråt og pes) Mamma henter bleie etter lokking og luring Barnet: Imorgen skal jeg gå på do igjen, mamma. Mamma: Ja, men det sa du i går også, vennen. Barnet: Ja, men imorgen skal jeg det altså!! Og slik er det hver eneste dag.. Noen ganger : Mamma: Ja, det er bra det, vennen min Mens andre ganger: Mamma: Ja, men det har du sagt så mange ganger at jeg tror deg ikke lenger ( jeg vet det er fyfy og si slikt, men frustrerende når barnet plutselig skal bruke bleie igjen etter å ha sluttet) What to do?????????????
Anonym bruker Skrevet 19. april 2010 #2 Skrevet 19. april 2010 veeeel du lar jo ungen bestemme selv da så...forventer du at en unge skal være konsekvent? og jeg mener ikke dette som et frekt flåseinnlegg, en opprinnelig mening etterfulgt av et spørsmål jeg oppriktig mener
Anonym bruker Skrevet 19. april 2010 #3 Skrevet 19. april 2010 Hva med å rett og slett ikke ha bleier i huset? Eller i det minste si at du ikke har? Tror jeg hadde sagt til barnet "Nå har jo du sluttet med bleier, så da har ikke mamma kjøpt bleier og da har vi ikke det her - om du må på do, så må du sitte på do!"
Anonym bruker Skrevet 19. april 2010 #4 Skrevet 19. april 2010 vil tro at våte bukser fort blir lite attraktiv for den lille, og da kan jo ungen få velge, gå på do å gjøre tingene der eller la det gå i buksa med det ubehaget det medfører
Anonym bruker Skrevet 19. april 2010 #5 Skrevet 19. april 2010 Er noe som heter avvenningstruser. Er førstegangs og har en liten én, så jeg vet ikke helt hvordan det fungerer, men det finnes underbukser som gjør at tisset ikke renner ut, mens barnet likevel kjenner at det blir vått. Kan kjøpes på bleieboden. (Vet ikke om det vil fungere på din lille hvis han Absolutt vil gå med bleie... Men det er kanskje mulig å aldri ha noen bleier i hus, bare disse trusene?)
Anonym bruker Skrevet 19. april 2010 #6 Skrevet 19. april 2010 ...evt. kjøpe noen bleier som er mer ubehagelige å gå med enn disse superduperabsorberende bleiene som finnes til store (altfor store, etter min mening) barn. Har hørt det finnes... En form for "avvenningsbleie".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå