Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det flere enn med som er veeeldig tørste for tiden? Jeg kan ikke huske at det var sånn som dette forrige gang jeg var gravid... Jeg drikker jo hele tiden, og blir ikke forsynt. Ingenting er så godt som et stort glass med kaldt vann... Drikker over 5 liter vann i døgnet nå...

Hmm, er dette normalt? Er det flere som har det som meg? Går jo tilsvarende ofte på do også, og det er jo litt kjedelig... Kjenner magen er stappfull liksom, men må drikke selv om...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

JAAA, me too!! Kan drikke absolutt hele tiden. Og tisser hele tiden.. også på natta - ca 4 ganger pr natt. Når jeg våkner om morgenen er jeg tørr som sandpapir i munnen og det første jeg gjør er å ta et glass vann. Jeg kan heller ikke huske at jeg hadde det sånn første gang jeg var gravid.

Nevnte det for legen min for en stund tilbake, da jeg har hatt det sånn ganske lenge nå (er i 32. uke). Da testet han meg for diabetes, men det var ikke det. Så da slo jeg meg til ro med at det bare er sånn.

Skrevet

du får høre med lege eller jordmor.. Kan jo være det er et tegn på ett eller annet.. lurer på om diabetes er slik at man blir tørst.. ikke at jeg mener du har det, har ikke peiling, men ville nok sjekket det opp om det var meg :-)

Skrevet

Økt tørste er helt normalt. Skulle det være svangerskapsdiabetes vil det vise på rutine kontrollene hos legen. Det går på nyreterskelen for glukose. Mao en kan bare reabsorbere en viss mengde før resten vil skilles ut med urinen.

En skal jo ikke drikke for å "pøse" det er ikke bra for kroppen, men nå trenger vi jo mer. Blodmengden er økt med 50% da trengs ekstra væske;) Så skiller vi ut fortere div avfallsstoffer, og svetter gjerne mer- da tørster vi mer for å erstatte det tapte ;)

Drikker selv rundt 1,5 -2 l vann om natta jeg. Er som tunga henger fast i ganen!

Ta det opp med legen om du er usikker! Sukker i urinen blir kontrollert ved hver urinprøve sjekk på rutinekontrollene.

Skrevet

Ja! Drikker masse vann, hele tiden. Kan ikke gå i butikken engang uten vannflaska mi. Og jeg er på do flere ganger i timen, men klarer ikke drikke mindre heller, jeg er jo så tørst hele tiden!

Skrevet

Har begynt å merke tendenser til dette jeg også. Men må nok bli flinkere til å drikke en del på morgenen, så slipper jeg å være kjempetørst på kvelden og dermed måtte løpe på do hele natta... Men vann med sitrondråper er en slager for tiden ja:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...