Gå til innhold

Hva gjør jeg med min "inadvendte" brystvorte?


Feit no more

Anbefalte innlegg

Ene brystvorten min er helt normal, mens den andre er av det sky slaget. Det er sjelden den "popper ut", den flater for det meste mer ut på midten og går innover. Ikke akkuret ideelt når en skal amme. Noen tips til hva jeg kan gjøre for å hjelpe på så den kommer seg ut og er klar til en sulten babymunn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei:)

Slik var begge brystene mine før, det har de alltid vært. Kan nesten ikke huske at brystvortene har vært synlig når det har vært kaldt engang;)

Så dette bekymret meg da jeg gikk gravid sist. Da jenta mi kom slet jeg litt med amminga den første uka, men jordmødrene på sykehuset sa at det hadde ikke noe med brystvortene mine å gjøre, det var bare at jenta ikke greide å ta tak, hun fant ikke ut av hvordan hun skulle gjøre det. Men etter den første uka gikk amminga smertefritt (bortsett fra såre brystvorter, som de fleste opplever)

 

Og etter å ha ammet i 13 mnd har jeg fått "normale" brystvorter, og de har ikke vært innadvent siden:) Så amminga hjalp rett og slett på mine paddeflate brystvorter:)

Tror ikke det er så mye du skal gjøre med dem mens du venter, en skal vel helst la dem være i fred. Det blir av seg selv når dagen kommer:) Det eneste jeg måtte gjøre i starten var å forme/klemme den til litt når jeg puttet den inn i munnen hennes i starten så hun skulle få bedre tak. Tar ikke lange tida før de former seg av seg selv:)

 

Lykke til iallefall:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...