Anonym bruker Skrevet 19. april 2010 #1 Skrevet 19. april 2010 Er far til ungene død, eller 100% fraværende er en jo helt klart alenemor, men har man 50-50 kan man vel neppe kallest alene mor, tiltross for at man er alene om regningene. Er ikke så sikker på om man kan regnest som alenemor med 40% eller 30% avlastning heller jeg. Kanskje på 25%, men her må man jo også ta med barnebidraget. Lite praktisk avllastning i form av samvær, men økt økonomisk bidrag, en er jo ikke helt alene om omsorgen om man får 5000,- cash inn på kontoen hver mpned heller. Nei hva skal til for at en kan si en er alene om barna?
Anonym bruker Skrevet 19. april 2010 #2 Skrevet 19. april 2010 Når man har hovedomsorgen (60/40 går bra), uten noen å dele regningene med.
Anonym bruker Skrevet 19. april 2010 #3 Skrevet 19. april 2010 Nei. Ikke foer man har barna 100%. 60&40 - da har du bidrag. Du har en barnetrygd for et barn du ikke har. Jeg syns bidragsyter skulle hatt en ekstra barnetrygd. Saa lenge man faar barnebidrag saa er man faktisk ikke alene om regningene.
Anonym bruker Skrevet 19. april 2010 #4 Skrevet 19. april 2010 Når man er ALENE om omsorgen, i mine øyne. Har pappaen barna fast, er man ikke alenemamma...
Anonym bruker Skrevet 19. april 2010 #5 Skrevet 19. april 2010 Jeg er alenemor selv om jeg mottar minstesats for barnebidrag og dobbel barnetrygd. Barnefar har aldri hatt samvær og barnet er 5 år. Hva andre legger i tittelen bryr jeg meg fint lite om men ingen skal komme å påstå at jeg ikke skal kunne kalle meg alenemor siden jeg mottar en ekstra barnetrygd eller 600 kr i bidrag i mnd. Hva med par i forhold som mottar barnetrygd? Er de flere om omsorgen siden de mottar økonomisk bidrag?
Anonym bruker Skrevet 19. april 2010 #6 Skrevet 19. april 2010 Gutten er hos faren annehver helg fra fredag til søndag. Men kaller meg likevel for alenemor, pga jeg har han stort sett hele tiden og har ansvaret for alt resten av tiden.
Anonym bruker Skrevet 19. april 2010 #7 Skrevet 19. april 2010 Jeg har foreldreansvaret alene,faren hennes har henne en halv time hver tirsdag og annenhver helg uten overnatting. Så jeg er alenemor for jenta mi,med hele ansvaret for henne.Ja,han betaler bidrag,men ønsker tydeligvis ikke å ha henne mer enn dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå