Lobelia Skrevet 19. april 2010 #1 Skrevet 19. april 2010 Noen tips på vegen? Har ikke vært på intervju på fire år og gruer meg noe vannvittig!
Gjest Sauen og ungene Skrevet 19. april 2010 #2 Skrevet 19. april 2010 Mitt beste tips er ihvertfall å fremstå som åpen, hyggelig og interessert. I de aller, aller fleste jobber har man kontakt med andre mennesker (kunder, pasienter, kollegaer...), og da er det jo viktig for firmaet at du er et hyggelig menneske. Ellers spørs det litt hvor høyt nivå det er på jobben. Er det en jobb som krever mastergrad og mye erfaring, eller er det en jobb som ikke krever så mye kompetanse, der det er viktigere hvordan du er som person? Les alt du finner om firmaet, og prøv å få frem dette på intervjuet. Gjør klar spørsmål om stillingen, firmaet osv. "Øv" på svar på vanlige spm (hvorfor passer du til denne jobben, hva kan du tilføre bedriften, fortell om deg selv, positive/negative egenskaper, hvordan takler du stress, hvordan jobber du sammen med andre osv). Ellers er det bare å være seg selv, sitte rak i ryggen, ha et fast håndtrykk, og gi deg selv tid til å puste og tenke deg om :-) de har forståelse for at folk er nervøse. Lykke til =)
Gjest Skrevet 19. april 2010 #3 Skrevet 19. april 2010 Vær positiv og åpen Er ikke enig med personen over her om innøvde svar, det er lett å gjennomskue om svar på de vanlige spørsmålene er innøvd. Svar ærlig og vær deg selv. Fremhev dine positive sider, og om du blir spurt om dine negative sider (veldig vanlig) så nevn noen som også kan virke positive, on du skjønner hva jeg mener? Fast håndtrykk, øyekontakt og smil er veldig viktig.
Gjest Skrevet 19. april 2010 #4 Skrevet 19. april 2010 Fast håndtrykk, øyekontakt og smil, eller i alle fall blid, er viktig, ja. Og så et råd fra meg: Ikke vær redd for å bruke litt tid til å tenke deg om hvis du får vanskelige spørsmål. Joda, det oppstår en liten pause, men det er ikke farlig. Det er mer positivt for deg at du tenker deg om og svarer ærlig og ordentlig, enn at du slenger ut et svar som du angrer på med en gang etterpå. Lykke til! Hva slags jobb er det snakk om?
lille sprelle Skrevet 19. april 2010 #5 Skrevet 19. april 2010 Se på det som en interessant samtale mellom to likeverdige parter som vurderer å inngå kontrakt. Både de og du skal selge dere best mulig, men være så ærlige som mulig for å finne ut om dere kan trives i lag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå