Anonym bruker Skrevet 19. april 2010 #1 Skrevet 19. april 2010 Smører ansiktet med fuktighetskrem hele tiden, drikker rikelig med vann til alle måltid og når jeg er tørst, men likevel har jeg tørre "flekker" i ansiktet. Kan ikke sminke meg med fondation heller siden de tørre flekkene viser ekstra godt da. I tillegg blir jeg ekstra tørr av det så jeg har måttet styre unna det i mange, mange uker nå. Er mange dager der jeg har smørt meg med fuktighetskrem at huden ser ok ut, og at man ikke ser at den er tørr .. helt til jeg dusjer. Når jeg kommer ut av dusjen ser jeg tydelig de tørre plassene i ansiktet igjen, da de områdene er mye rødere enn resten av ansiktet. Jeg blir så leeei! Hvor lenge skal ansiktet min være så tørt? Var ikke slik før jeg ble gravid. Er det noen som vet om noen fuktighetskremer som dere VET funker? Eller har noen gode kjerringråd? Orker ikke det tørre trynet mitt lenger, vil kunne sminke meg og føle meg pen igjen.
prekæs Skrevet 19. april 2010 #2 Skrevet 19. april 2010 Eight hour cream, Elisabeth Arden. Den fungerer strålende på minsten sine kinn og på mine "klølegger"
Anonym bruker Skrevet 19. april 2010 #3 Skrevet 19. april 2010 Dermalogica Barrier Repair. http://dermalogica.com/us/products.html#/products/barrier-repair Den er bra for tørr hud. Ellers finnes det et hav av andre gode produkter. Md formulation, Decleor, Guinot osv..
Anonym bruker Skrevet 19. april 2010 #4 Skrevet 19. april 2010 Ta dobbel dose Udo's Choice, kan ta noen uker før fettlagrene i kroppen fylles opp og huden blir merkbart bedre. Ellers er Eucerin ansiktskrem med carbamid veldig bra. Vet hva du sliter med, har hatt veldig tørr hud før jeg også.
Anonym bruker Skrevet 19. april 2010 #5 Skrevet 19. april 2010 Jeg er anno 20:54. Vil bare legge til at da jeg var gravid var huden min som din de første 4-5 månedene kanskje. Utrolig ubehagelig ja.
Anonym bruker Skrevet 19. april 2010 #6 Skrevet 19. april 2010 Takk for svar =) Ja kjempe irriterende. Men får prøve meg frem med de kremene dere har forslått nå, og håpe på et mirakel
Anonym bruker Skrevet 19. april 2010 #7 Skrevet 19. april 2010 Synest at A- kremen fra apoteket fungerer bra for mitt tørre ansikt:)
Anonym bruker Skrevet 19. april 2010 #8 Skrevet 19. april 2010 hand and nail fra vaseline.. (tuller ikke) hjalp meg med mine tørre flekker og mineral foundation til M.Kay er genial, selv på tørre dager
Anonym bruker Skrevet 19. april 2010 #9 Skrevet 19. april 2010 Jeg sliter med det samme, begynte plutselig for en ukes tid siden her, ikke bare ansiktet, men har sånne tørre flekker andre steder også, armene og bena.
Anonym bruker Skrevet 19. april 2010 #10 Skrevet 19. april 2010 Samme her! Husker jeg fikk sånne tørre flekker da jeg drakk melk(er laktoseintolerant), men nå holder jeg meg helt unna melkeprodukter. Likevel, har fått masse sånne store, tørre flekker på den tynne huden på armene og klør generelt over hele kroppen. Spiser og drikker riktig, men kan jo være noe jeg reagerer på. Hjelper jo ikke å smøre seg, i tillegg sprekker huden til blods på hendene. Og der har jeg prøvd ALT av kremer men ingenting hjelper. Stas. Tips mottas med takk, gir snart opp. De tørre flekkene som har kommet siste ukene var liksom prikken over i-en.
Anonym bruker Skrevet 20. april 2010 #13 Skrevet 20. april 2010 Sleit leeeeenge før jeg kjøpte denne: https://www.bootsapotek.no/butikk/s/products/view.html?p=476541&c=&g=false&ref=search Har hatt fin hud siden=)
Anonym bruker Skrevet 20. april 2010 #14 Skrevet 20. april 2010 Aderma, fra apoteket, for litt atopisk og irritert hud. Med havreekstrakt osv. Face and body.
Anonym bruker Skrevet 20. april 2010 #15 Skrevet 20. april 2010 Jeg har hatt tørr hud hele livet, og det som funker for meg (og mange andre med tørr hud) er å skrubbe med en eksfolieringskrem en gang eller to i uka. Da skrubber du bort de døde hudcellene (som man altså ser som tørr hud/"flassing"/flak), og den friske huden under kommer frem. Bruk en mild en, f.eks fra apotek eller parfymeri. Smør med fuktighetskrem etterpå. Bruk ansiktsmasker mot tørr hud (her er det stor forskjell på kvaliteten, mange inneholder mye parfyme osv som kan gjøre huden enda tørrere) og bruk en tjukk og god nattkrem. Jeg bruker Sans soucis krauter balsam for sensitiv hud, både dag og nattkrem. Veldig tjukk og god, gir mye fuktighet og veldig myk hud. Syns den lukter litt rart, det er det eneste. Beskytter bra mot kulde også. Og så er det viktig å ta vare på huden ellers også. Unngå røyking/nikotin, alkohol, e-stoffer/for mye sukker/for mye karbohydrater, tren og hold deg i form, bruk solfaktor om sommeren og kuldekrem om vinteren.
Anonym bruker Skrevet 20. april 2010 #16 Skrevet 20. april 2010 Både denne og a-krem er det dessverre parabener i da.. Hormonhermere, litt dumt. Ville prøvd A-derma med havre jeg også!
Anonym bruker Skrevet 20. april 2010 #17 Skrevet 20. april 2010 jeg synes faktisk det hjelper med en dag utendørs i solen. Den første gangen jeg får litt farge om våren forsvinner stort sett de tørre flekkene mine.
Anonym bruker Skrevet 21. april 2010 #18 Skrevet 21. april 2010 Har prøvd denne også. Hjelper overhodet ikke mot sår og ekstremt tørre hender eller de tørre flekkene på underarmene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå