memather Skrevet 19. april 2010 #1 Skrevet 19. april 2010 Jeg skal ta med meg babyen vår på ferie til Hellas når han er tre mnd. gammel. Vi skal kjøpe bilsete til ham, og har ikke bestemt oss helt. Er det noen av dere som har tatt med bilsete som håndbagasje på fly? Er det noen som har Maxi-cosi sitt bilsete fra 0-13 kilo som kan fortelle meg hvilke mål det er på den? Tusen takk for hjelp!
21.april Skrevet 19. april 2010 #2 Skrevet 19. april 2010 Vi har reist mye med små barn og erfaringen er at det varierer veldig fra gang til gang om man får ta med bilsete eller ikke. I utgangspunktet får man det ikke, fordi du må spenne fast bilsetet i flysetet og da kreves det at det er ledig plass. Ellers er det veldig greit å reise med små barn på fly.
Gjest Skrevet 19. april 2010 #3 Skrevet 19. april 2010 Hei Du bør ta kontakt med det flyselskapet du skal reise med og høre med dem. Å ta med et bilsete inn i kabinen koster deg som regel et ekstra sete. Noen selskaper syns allikevel dette er greit, men det kommer an på flyselskap, flylengde antall passasjerer ombord etc. Får du ikke bilsetet med deg inn så er det ganske tungt å sitte med en baby på armen hele veien. Noen flytyper har egne seter med en liten soveplass for babyer som visstnok er helt supre. Så igjen, kontakt flyselskapet du skal reise med:)
SpongeBob Skrevet 19. april 2010 #4 Skrevet 19. april 2010 Jeg har aldri fått ha med sete inn i kabinen, særlig på charterturer er det sjelden eller aldri ledig plass til det med mindre du har bestilt og betalt for det. Bæresele eller sjal er helt uvurderlig, for de sengene som innlegger over snakker om blir fort bortbestilt om de i det hele tatt finnes... Men kontakt reiseoperatør og se hvilke tilbud de har og god tur!
memather Skrevet 19. april 2010 Forfatter #5 Skrevet 19. april 2010 Takk til dere som har svart.Jeg har regnet med at jeg ikke kan ha setet med babyen i, men er det noen som vet om det er plass til setet i bagasjerommet over, i så fall kan jeg ha med setet i stedet for håndbagasje, det anbefales nemlig ikke å sende bilseter som bagasje, fordi setet kan bli skadet innvendig uten at du kan se det.
Sjokolademonster Skrevet 19. april 2010 #6 Skrevet 19. april 2010 Er også spent på dette. Hadde britax sist og har tatt med baby i setet inne i flyet. Da var det ledig plass, og fikk beskjed om at det var ok ved innsjekk. Ellers ville jeg sendt det som spesialbagasje.. Syns det er e ok å ta med sete siden det ofte blir litt minibuss/buss og taxi på reisen underveis.
juniorkrabaten Skrevet 19. april 2010 #7 Skrevet 19. april 2010 Vi har reist mye med småttis - som nå har blitt 4 år:) han var på tur første gang når han var 3 mnd. til Spania og så igjen til Mexico når han var 6 mnd. 8 mnd. var han på Gran Canaria. Vi har reist både med rutefly og charter, men har aldri fått lov til å ha med bilsete. Vi har derimot hver gang blitt plassert helt fremst i cabinen, hvor de har utstyrt oss med babykurv som festes til veggen når flyet er i marsh høyde, veldig kjekt. Her kan de ligge inntill 7,5 kg. tror jeg.... All reising etter fyldte ett år og når han kan sitte har vært ved å kjøpe eget sete, men har heller ikke da hatt med sete, den har vi alltid måtte sende som spesialbagasje
SpongeBob Skrevet 20. april 2010 #8 Skrevet 20. april 2010 Setet får antakelig ikke plass i hattehyllen, men jeg har sett at flypersonalet har stuet det andre steder - skjønner den med å ikke ville sende det. Selv har jeg leid sete fra bilfirma el.l ved ankomst, men det er jo ikke alltid det er praktisk. Og det kjennes ikke like trygt...
silkeføre Skrevet 20. april 2010 #9 Skrevet 20. april 2010 Vi har sendt bilsetet som spesialbagasje, og hatt småen i bæresjal. Fungerte veldig greit da jeg reiste alene med henne til Gran Canaria da hun var fire mnd, hun sov i sjalet på magen min store deler av veien. Om du ikke vil sende bilsetet, pleier det gå an å levere fra seg ting ved inngangen til flyet, så legges det direkte i lasterommet. Du får det igjen når du går av.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå