*Stinemor* Skrevet 19. april 2010 #1 Skrevet 19. april 2010 Hvordan gjør man d? :-P skal man ta tiden de varer? eller..? *flau* hvordan vite at det er rier og ikke kynnere? har aldri opplevd noen av delene.. og ikke lenge igjen..
Venter tvillinger Januar13 Skrevet 19. april 2010 #2 Skrevet 19. april 2010 http://www.baby2see.com/contractions_timer.html
*Stinemor* Skrevet 19. april 2010 Forfatter #3 Skrevet 19. april 2010 men er det lengden riene varer som avgjør om man er klar for føden, eller er det lengden som er mellom hver rie? hvor lang tid skal d være mellom? :-)
Venter tvillinger Januar13 Skrevet 19. april 2010 #4 Skrevet 19. april 2010 tror det er lengden mellom hver rie.. er førstagangs så ikke helt sikker men tror det er lengden i mellom
Bellbaby Skrevet 19. april 2010 #6 Skrevet 19. april 2010 Jeg tror det er både lengden mellom hver rie og varigheten av de. Men det er bare til å ringe føden underveis, så veileder de deg på det :-) Jeg er andregangs og husker allikevel ikke hvordan det er.. Første fødsel startet med vannavgang, og jeg var på sykehuset da riene startet.
Håp~~J99~G03~J10~~ Skrevet 19. april 2010 #7 Skrevet 19. april 2010 Det er lengden mellom riene du skal ta tiden på. Er det 10 min. kan du bare være hjemme enda, 5 min. kan du ringe føden, evnt dra inn... Alt kommer jo an på hvor du bor i forhold til sykehuset. Jeg pleide å ringe til føden når jeg fikk rier, og de merker du... ;o) Så de var klar over at jeg kom. Men jeg tror de sier at alt fra 5 min imellom og til 2-3 min imellom hver rie, så skal du komme inn, om du bor nære sykehus ) Lykke til
Mamma til lille Angelica<3 Skrevet 19. april 2010 #8 Skrevet 19. april 2010 jeg bor ca.45 min med bil/buss fra sykehuset å har begynt å få litt rier/maserier og fikk beskjed om at når det var ca.5 min mellom ver så skulle jeg ringe å komme meg avgåre..
SpongeBob Skrevet 19. april 2010 #9 Skrevet 19. april 2010 Bil/buss? Høres litt for spennende ut å stå der med fem minutter mellom riene og vente på bussen...? Man må vel kjenne litt på magefølelsen også, da jeg fikk andremann ville JM på føden snakke med meg for å anslå hvor langt på vei jeg var, man kan visstnok ikke snakke gjennom en "skikkelig" ri". FIkk beskjed om å se det an - fem minutter senere slo mannen min neven i bordet og ga beskjed om at nå dro i alle fall han! Da jeg kom på føden hadde jeg 7 cm åpning, gutten kom 90 min etter ankomst - og jeg snakket med JM gjennom pressrier og alt, jeg. Så alle er forskjellige!
*Stinemor* Skrevet 19. april 2010 Forfatter #10 Skrevet 19. april 2010 Jeg bor 4 timer unna sykehuset med bil.. men regner med jeg blir hentet med båt eller helikopter, hvis ting skjer på kveldstid.. her jeg bor må man nemlig ta ferge.. håper jeg kommer fram til sykehuset i tide ;-)
tingeling81 Skrevet 19. april 2010 #11 Skrevet 19. april 2010 Er det ikkje frå ei rie startar, til den neste startar at ein skal ta tida? Sånn at når ein seier "mellom riene" så er det frå start til start??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå