Gå til innhold

Var ikke dette frekt, folkens?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber i kassa på en matbutikk og i dag kom det inn ei dame og handlet noe for 38,50,- Hu hadde bare 38 kr kontant å spurte om det var greit for hu ville slippe å betale med kort. Jeg sa nei ikke når du faktisk har penger (på kortet). Ho ble sur å sa me sur stemme..selfølgelig har jeg penger...

Å dette var ikke et barn men ei godt voksen dame...Det hende folk mangler en krone eller noe da sier jeg som oftest at det er greit..men ikke når di har penger

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Haha, 50 øre for lite er jo stor krise? ;p

Skrevet

Opplevde det av og til selv da jeg jobbet i matbutikk, syns det er kjempefrekt! Og da hadde vi cashguard, så man MÅ faktisk legge på korrekt beløp for å gå videre. Uansett er det ikke gøy å sitte med minus i kassa, eller måtte betale av egen lomme. det er en prinsippsak, det gjorde ikke jeg hvertfall. HVERFALL ikke så lenge personen har penger.

Skrevet

Hehe syns det er frekt ja. Jobber på matbutikk selv og er faktisk ganske mange som prøver på det. Problemet mitt da er at jeg må trekke fra den 50 øringen, skrive ut lapp, skrive forklaring på lappen hvorfor den 50 øringen er trukket fra, og faktisk risikere jobben min, for det er ikke lov å gjøre sånn. Det skjønner ikke kundene uansett hvor mye jeg prøver å forklare!

Skrevet

Men 1000 kunder hver dag blir det mye tilsammen, see?

Skrevet

Jo, det var frekt - ikke av henne, men av deg!

Så lenge det var 50 øre det var snakk om, kan du være helt sikker på at dette kommer til å koste din arbeidsgiver dyrt.

Hun kommer garantert til å fortelle denne historien videre, som igjen kan fortelle den til folk DE kjenner. Og plutselig har 50 øre bidratt til at butikken taper MER i inntekter enn de 50 ørene det var snakk om her!

Hørt om kundeservice før?

Skrevet

Kundeservice?? Hvis du skal kjøpe en vare som koster 38,50, og du prøver å prute den ned til 30kr uten å få det til. Er det da dårlig kundeservice?

Haha, det er det dummeste jeg har hørt idag!

Skrevet

Helt enig med 18:47!

Når de spør etter en ekstra pose, må de betale for den også da???? Herregud, lage et innlegg om dette da...

Skrevet

seriøst?? mener du at hver gang jeg handler skal jeg bare gi det jeg har av kontanter vis det ikke er så langt fra det varene koster bare for å slippe å dra kortet?? tenk om alle skulle gjort det!!

HI

Skrevet

frekt ja, å hvem er det som går å klager over at de hadde for lite penger når de skulle betale *fnis* jaja. mener ikke det er frekt å si nei til å betale for kunden av sin egen lomme nei. man er jo der for å tjene penger, ikke gi dem bort samme hvor lite/mye det er.

Skrevet

Var sikkert i sammenheng med en reportasje, der den snille "samaritan" fikk en påskjønnelse.

Skrevet

Dere som mener det er dårlig kundeservice å ikke gi bort penger, dere driver ikke butikk selv antar jeg?

Skrevet

Herregud, blir flau på kundens veier jeg!

Har man penger på kortet, så betaler man med det, om det er 50 øre for lite eller 50 kr, spiller ingen rolle.

Har aldri sitti i ei kasse selv, og har aldri forstått det med å få "slipppe unna" med betalingen, så lenge man har penger til det. Og om man har 50 øre for lite, så spør man vel først i kassa om dette kunne gå greit, før man legger noe som helst i korgen sin!

Selv teller jeg altid opp hvor mye jeg har i lommeboka, strekker det ikke til det jeg skal handle, om det så er 50 øre, så finner jeg kortet først som sist. Skal ikke gå ut over kassafolka at vi ikke har småpenger nok.

Skrevet

Frekt.. Av deg! Jeg handla i en butikk for noen år siden, og mangla 50 øre! Jammen om jeg fikk igjennom varene også gitt.. Så sa dama i kassa: får igjen den 50 øringen seinere jeg, så det går så fint så! Så kom jeg tilbake til samme dame noen dager seinere, med 50 øre, og sa; her har du 50 øringen som jeg skulle gi tilbake.. Så sa hu; åj. det hadde jeg helt glemt jeg, men tusen takk!:) så 50 øre skal ikke bety sååå mye!

Skrevet

Jeg har ikke jobbet i butikk, men jeg er flink til å handle. I alle mine år hvor jeg nesten daglig er innom en eller annen butikk har jeg aldri opplevd at noen andre i køen pruter på varene på denne måten. Hvis det var så utbredt og et så stort problem så ville vel andre kunder fått det med seg også. Så at 1000 kunder om dagen gjør dette, det tror jeg ikke på, selv om jeg skjønner at det var en overdrivelse.

Jeg synes det er dårlig kundebehandling!

Skrevet

Såpass betalt bør man vel ta seg for å gå rundt og reklamere med de stygge plastposene deres! Frekke, det er det butikkene som er, ta seg betalt for at noen skal reklamere??? Vanligvis betaler man for reklame!

Skrevet

Jeg er selv daglig leder og er svært nøye med at det ikke skal mangle penger når ansatte tar oppgjøret sitt. Ansatte med ofte feil i kassa kan få advarsel. Det skal ikke gå utover en ansatt at en kunde mangler penger.

Skrevet

Vel, 50 øre kaller jeg uansett dårlig kundebehandling

50 kroner kaller jeg frekk oppførsel av kunden!

Hvis det er et så stort problem at kunder til stadighet mangler 50 øre, slik at dere går i underskudd og må skjære ned på budsjettet, kutte i beholdningen og spise av egne lønninger så ungene går sultne til kvelds, da kanskje skal jeg prøve å skjønne problemet.

Skrevet

Synes dere som sier at det er den ansatte som er frekk er helt på jordet her. En 50 øring er ikke all verden, greit det. En krone er ikke mye det heller. Enn en liten femmer da? Tier? Hvor går grensen og hvem skal slippe unna med en liten slant for lite? Det må være likt for alle, man betaler det varen koster!

Skrevet

Den som sitter i kassen gjør bare jobben sin. Mest sannsynlig er det ikke han/hun som har bestemt at posene skal koste 50 øre, eller hvordan de skal de ut. Er nok heller ikke han/hun er den som bestemmer om det er greit å ha minus i kassa ved dagens slutt heller.

Skrevet

Nei, det er der jeg er uenig. Det må ikke være likt for alle. Hvis du ikke ser forskjellen på 50 kroner og 50 øre så skjønner jeg at du trenger faste ordentlige regler å forholde deg til. Men for andre som vet hva skjønn er, og som vet og bruke det, så burde ikke dette være noe problem i det hele tatt!

Skrevet

Du vet ikke hva du snakker om. Svært få butikker godtar minus i oppgjørene sine. Det ser ikke bra ut i regnskapet. Og iløpet av et år og stadig minus på oppgjør blir det en del. 5 kasser, 2 skift, alle har 5kr minus i oppgjøret sitt pga en kr her og 50 øring der.

Finn ut åssen dette fungerer før dere åpner munnen.(eller tastaturet)

Skrevet

Problemet er jo når 20 stykker hver dag mangler 50 øre, så blir det en stor minus i slutten av uka.

Skrevet

Også skjer det motsatte også, at kassen har en 50 øring for mye, også blir det en femmer her og en femmer der. Gis det til veldedighet det da kanskje?

Skrevet

Hvis det virkelig er et så stort problem at kunder prøver å slippe unna med 50 øre, så ok, da skal jeg gi meg, ikke fordi jeg er enig, men fordi jeg ikke gidder å diskutere 50 øre med handelsstanden her. Jeg tror likevel at dette vil jevne seg ut med de 50 øringene som dere "får" også.

Bussjåføren som aldri kan vente på han som kommer løpende i siste sekund har langt mindre fokus på kundebehandling enn sjåføren som tar seg tid. Nå kan jeg bare uttale meg om Oslo sporveier, men forsinkelsene og problemene der i gården skyldes ikke at man til stadighet må stå og vente på passasjerer, heller det motsatte. Men førstnevnte sjåfør gjør da tydligvis en bedre jobb, alt for rutetidene, koste hva det koste vil.

Blir litt samme logikken for meg, beklager, men jeg ser ikke god kundebehandling oppe i dette!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...