Gå til innhold

Kan man se kjønnet på UL i uke 12..?


Baby Bliss

Anbefalte innlegg

Skal på tidlig ultralyd i uke 12 og lurer på om det er mulig å se kjønnet då..?

 

Har lest at kjønnet utvikles i uke 9, hvilket jeg er i nå.

 

Hadde vært så kjekt å få vite det allerede da!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg skal på UL senere i dag, og er 13+0, så jeg kan oppdatere når jeg har vært der! Er kjempespent, og lurer også veldig på om de kan se kjønnet.

Tror nok det er litt tidlig enda, meg er jo lov å håpe :)

 

Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste på nettet at man i uke 13 utvikler gutter sine kjønnsorganer og man kan se anlegg til jenter, men at man ikke ser kjønnet før i uke 17 likevel. Jeg skal på ny ultralyd neste uke, hadde håpet se kjønnene da, men må nok vente virker det som :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på UL! Terminen stemte, så da var jeg 13+0 i går :)

Vi kunne se at alle kroppsdeler var på plass, og den lille laget masse liv i magen! Utrolig god følelse å få bekreftet at alt sto bra til!

Jordmora sa ifra om at hun ikke kunne antyde kjønn før etter uke 14, så da får vi smøre oss med tolmodighet til den ordinære ultralyden!

 

Men når vi fikk bekreftet at babyen så frisk og fin ut, så glemte jeg helt å tenke på kjønnet. Det spiller jo faktisk ingen rolle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk :) Det var en utrolig herlig følelse å se de små bevegelsene i magen!

Jeg var på Familie-Klinikken på Majorstua. Veldig hyggelig dame, så anbefales på det sterkeste. Hun tok seg god tid, og forklarte oss alt vi lurte på. Vi fikk se på den lille i ca 45min tror jeg :)

 

http://www.familie-klinikken.no/site/index.php

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

er så vanskelig å se forskjellen på jente og gutt, fordi jentene er hovne og får noe som ligner HELT på en guttetiss. Er helt utrolig. så bilder av dette en plass, så skjønner at de ikke tørr tippe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er ikke vanlig at jentefostre har hovne kjønnslepper, men det kan skje og da kan "bomme" på kjønn på ultralyd... men stortsett kan de se det ganske klart! urinveiene er jo forskjellig fra starten av, men det er vel kanskje vanskelig å se det på ul

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse, "Anonym"...! At bebisen er frisk og rask er jo selvfølgelig det aller viktigste!!

 

Kordan var det å være på UL..?! Eg gleder meg som en liten unge (til å få se MIN lille unge)!! Det har liksom ikkje gått helt opp for meg endå. Bortsett fra større pupper og et større søvnbehov, merker eg ikkje så stor forskjell på selve kroppen. Har fått høre fra flere at det er på første UL man virkelig innser at man faktisk har et voksende og levende lite vesen inni seg! Litt skummelt å tenke på også...

 

Igjen, gratulerer så masse! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi vært på UL. 12 uker og bebisen var frisk og fiiin. veldig aktiv. Legen trodde uten å være sikker at det er en liten gutt, men han kan ta feil siden det er så tidlig:o)

Deilig å få bekrefret at alt er fint enn så lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på UL idag, 12 uker, og alt så bare helt supert ut :-) Og legen mente det mest sannsynlig er ei lita prinsesse :-) Men er ikke 100% sikker enda..

Utrolig fin opplevelse å se at den lille skapningen spreller og har det bra!!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venninna mi var på ul i uke 12 for et par uker siden. Hun fikk vite at det blir en gutt- men det er visst lettere å se når det blir gutt. Jeg fikk se bvildene og det var ikke til å ta feil av....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Preggie Sue:

Tusen takk! Det er en helt utrolig følelse å få bekreftet at alt er som det skal :)

Det hadde ikke helt gått opp for meg heller at det faktisk bodde en person inne i magen min! Man tenker jo at det er et bittebittelite foster, men når jeg kom på UL og fikk se hele babyen med armer og ben, ti fingre og ti tær, så ble følelsen mye sterkere! Går nesten ikke ann å beskrive, så du har mye å se frem til :)

Den lille sparket og slo rundt seg selv, så nå går jeg bare å smier mens jeg leter intenst etter å kjenne noe hehe :)

 

Masse lykke til! Gi oss gjerne en oppdatering!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi var på UL på onsdag, da var jeg 11+5.

Babyen var helt frisk og fin som selvfølgelig er det viktigste!!

Men siden tema er "Kjønn" på denne tråden så fikk vi henne til å tippe hva hun trodde. Hun tippet gutt :)

 

Vi snakket om dette med å se kjønn tidlig, og som hun sa så ligger både guttenes og pikene kjønnsorgan utenpå kroppen på et så tidlig tidspunkt, men det hun så etter var i hvilken vinkel det stod ut på..

 

Dette er en erfaren jordmor som jobber på Familieklinikken i Oslo

 

:)

 

Så nå får vi bare smøre oss med tålmodighet og vente til 19.mai for å vite om det stemmer..

Var veldig koselig å få hilse på den lille bebissen i magen.. Har bare smilt siden :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt andre mirakel:

 

Gratulerer så mye med en frisk og fin baby! Kjempeartig!

Blir spennende å se om hun hadde rett etter hvert da :)

Mye spenning fremover nå!

 

Lykke til videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig! Kjempespennende! Det er jo dog 50% sjangse for at hun har rett da, så oddsene hennes er jo høye ;)

Men, veeeldig spennende altså..

Er ikke sånn at jeg går ut og kjøper noe blått før etter 19.mai

:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan også anbefale familieklinikken på det sterkeste. Gikk der i mitt første svanger skal og går der nå også. Jeg har flere venner som har vært hos dem. Jeg skal dit i uke 14. Håper babyen ligger slik til at vi kan se kjønnet:)

 

Gleder meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Herregud, for en aktiv krabat!!! :)

 

Første vi så var ansiktet og hendene til en liten krabat som låg i "boksestilling"! Eg trodde den skulle ligge mest stille og bevege seg litt av og til, men her var det spark, slag og fullt party! Fikk høre seinere at om man drikker kaffi eller spiser masse sukker før UL vil ungen være veldig aktiv, men eg hadde ikkje vært borti noen av delene! Skal bli liv når eg begynner å kjenne det! :)

 

Var virkelig helt utrolig å se... og ikkje minst å høre hjertet! Men eg tror nok kjæresten min var den som fikk den største "aha-opplevelsen". Han hadde nemlig trodd at det bare skulle være en liten klump uten særlig mye detaljer! Eg har jo sett masse på nettet, så eg var mer eller mindre forberedt på utviklingen...

 

Men eg var 1 uke lengre på vei enn eg trodde!! Eg trodde eg var 11+2 på vei, men det viste seg at eg var 1202 på vei... så ny termin ble flyttet fra 24. til 17.november! Syns det begynner å vise litt på magen no jah! :)

 

Kjønnet var derimot ikke mulig å se... men legen såg ikkje etter det heller. Han sa bare at det er altfor tidlig å se. Jaja... skal ha neste UL uke 18, så det blir ikkje SÅÅ lenge til vi får vite det!! SPENNENDE!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra å høre! Og deilig når man blir flyttet frem :-)

 

Jeg fikk vite kjønnet på ultralyd i uke 13, så det veldig tydelig, så tror ikke han tok feil heller :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm...forrige innlegget var fra meg, var ikke helt meningen å være anonym :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva så han da, Osima? Innbiller meg at det er lettere å se om det er en gutt, enn om det er en jente, eller....? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, faktisk omvendt..hehe.. På jenter ser du tydelig to hvite streker som bøyer seg en bestemt retning, det er kjønnsleppene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På de to første jentene våre så vi tydelig de to strekene, så denne gangen var det lett å se om det var gutter eller jenter. Men, han sa jo han kunne ta feil, men han var 99% sikker :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmm... så eg burde spurt legen med andre ord!

 

Ja ja, eg får leve i spenning en stund til. Legen var flink på alle andre måter. Tok seg god tid, forklarte alt han gjorde, var oppmerksom på om eg følte ubehag eller smerter og hadde humor...

 

I tillegg tok han hele greien på engelsk på sparket. Kjæresten min er fra Nederland, og har ikke lært seg norsk helt enda. Legen hadde heldigvis utrolig bra engelsk!!

 

Rett etterpå dro vi på butikken og kjøpte litt kjønnsnøytale babyklær.. bare for å gjøre det!! Hihi, føltes veldig merkelig!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...