Gå til innhold

Stemmer "Din svangerskapsuke" på din egen side?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes den hele tiden regner en uke før.. Har termin 9 juni, og nå står det at jeg er i 34. uke.. Tror jeg da regner feil selv, for etter mine beregninger ble jeg 33 uker igår.. Skjønner ingenting jeg. Min første dag i siste mens var 30 august, så da skulle jeg tro termin var søndag 6. juni ikke plutselig en onsdag..? Men de har vel sine måter å regne ut på.. Heter det 34. uke med en gang jeg har rundet 33 fullgåtte tro? Noen som forstår? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, altså når du har fullgått 33 uker så sier du 33 uker og x dager, mens bim sier at du er i din trettifjerde uke. Skjønner ikke hvorfor de lar det være sånn når så veldig mange sliter med det, men de velger nå å gjøre det slik:)

Skrevet

du er 33fullgåtte uker, hvilket betyr att du har startet på din 34 svangerskapsuke:) når du er 34fullgåtte uker starter du på din 35 svangerskapsuke.. Ganske enkelt:)

i norge (til forskjell for hele resten av verden som "bare" har 40uker) regner man ett svangerskap til 40uker + 2dager, derfor du har termmindato på en onsdag:)

Skrevet

Aah okei.. Skjønner :) Men tror jeg fortsetter å si at jeg er 33 uker. Eller har begynt på 34.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...