Athene75 Skrevet 19. april 2010 #1 Skrevet 19. april 2010 På torsdag skal jeg til jordmor om jeg ennå ikke har født, er da en dag over termindagen. Forrige gang jeg var der sa hun at hun da evt kunne strippe meg, om jeg ville det. Noen som vet hva dette går ut på, er det vondt og fungerer det? Har aldri gjort det før, da forrige mann kom 6 dager før termin....og denne gangen kan jo det se ut som den ikke kommer før etter termindagen iallefall, da jeg bare har 2 dager igjen
SpongeBob Skrevet 19. april 2010 #2 Skrevet 19. april 2010 Stripping er at de røsker opp rundt livmorhalsen, sjekker at ikke fosterhinnen sitter for fast og gjerne løsner den litt manuelt. Skikkelig GU, for å si det slik! Jeg ble strippet med begge to, ikke vondt i forhold til rier i alle fall, men langt fra behagelig. På første hjalp det ikke, men på nummer to kom fødselen i gang noen timer etter og det gikk både fort og greit:)
morline03 Skrevet 20. april 2010 #3 Skrevet 20. april 2010 Hei! Jeg gjorde det 2 ganger da jeg var gravid med nr 2. En gang dagen før termin og en gang en uke over termin. Han ble født 13 dager over termin etter igangsetting. Det var ikke behagelig nei, men gjør det gjerne igjen i håp om at ting kan skje litt raskere. Venter nr 3 nå og håper virkelig at jeg ikke trenger stripping eller igangsetting. Men er ganske forberedt på overtid ettersom første også kom 10 dager over. Phuu, lange svangerskap på meg. Lykketil! Knip din mann i armen og det går helt fint med deg:) Og lykketil med fødsel som er rett rundt hjørne Klem
Junijente07- Junigutt10 Skrevet 20. april 2010 #4 Skrevet 20. april 2010 Nå er vi forskjellige, men jeg vil ikke bli strippet igjen. Kom inn 10 dager over termin med masrier og null åpning.Ble strippa på føden å det gjorde så inni h"#¤%& vondt, så helst ikke en gang til. Jenta kom 12 dagen på overtid.
megoglille Skrevet 20. april 2010 #5 Skrevet 20. april 2010 Jeg ble strippet på termindagen med første, hun kom 4 dager over. Det var veldig ubehagelig og ganske vondt, men verdt å prøve syntes jeg da. Gjør det igjen rundt termin denne gangen også hvis det blir aktuelt..
Candygirl_ Skrevet 20. april 2010 #6 Skrevet 20. april 2010 hei. jeg ble strippet dagen før termin , hadde da 3cm åpning. og han ble født iløpet av et døgn..hadde nok ikke gått så fort hadde det ikke vært for det. var veldig ubeghagelig, men gikk så fort at jeg nesten ikke rakk å tenke, så jeg gjør det igjen hvis det trengs!! lykke til!
shnuppelure77 Skrevet 20. april 2010 #7 Skrevet 20. april 2010 Jeg venter tvillinger og skal bli satt i gang på torsdag. jeg ble strippet for første gang forrige uke og på nytt igjen i går. Joda, man merker jo at de røsker og drar litt, men jeg syns absolutt ikke det var noe å engste seg for, det går raskt og jeg passet bare på å puste godt ned i magen. Jeg gjør hva som helst som kan hjelpe småtassene ut og syns i hvert fall ikke stripping er noe man skal være redd for pga smerter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå