Gå til innhold

Noen spørsmål... :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spørsmål angående søknad om foreldrepenger!

Barnefar er student, og har ikke opptjent seg retten til foreldrepenger.

1. Er det noen som har noen erfaring på dette område? Kan "hans uker" overføres til meg slik at jeg unngår å få bare 7 mnd permisjon med 100% lønn?

Jeg er student, men har jobbet ved siden av. Har jobbet ca. 20 t i uka i igjennomsnitt på begge jobbene.. Begge mine arbeidsgivere har sendt inn inntekst og skatteopplysninger på meg, da jeg har vært sykemeldt siden 1 mars.

2. Er det da nødvendig at jeg OGSÅ sender inn disse papirene, når NAV allerede har disse i systemet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, da krysser du av i felt 2.2 (søker for bare mor) og ved siden av krysset for årsak (2.5) skriver du at far er student og ikke har rett til foreldrepenger.

2. Det er kanskje unødvenidig, men det skjer faktisk ofte at papirer ikke finnes igjen eller at man roter i papirene fra navs side og det er derfor lurt å legge ved en kopi (aldri original) slik at du slipper tvil om dette:)

Skrevet

Det var veldig betryggende. Var redd for at jeg ikke fikk hans uker, og at den lille bare fikk 7 mnd hjemme..

Ja, jeg tenkte og det! Men så er jeg sykemeldt, og kommer til å være det ut svangerskapet, dessverre, pga lyskebrokk.. Derfor vil jo ikke utbetalingene opphøre, men være det samme som da jeg har vært sykemeldt. så da må de jo ha kontroll på papirene, men som du sier kan man aldri være sikker. Kanskje jeg bare sender dem inn for å være sikker! Tusen takk for svar :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...