Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg har fått 3 dyner, 2 er 70x100 og den siste er 65x80. Hva er standard til seng og vogn?

Trudde den på 65x80 var beregnet på vogn siden den er så liten men svigermor mener den er beregnet til seng. Hvor liten er da dyna til vogn?

Kjedelig å må kjøpe så mange forskjellige størrelser av sengetrekk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke hør på svigermor ;-) hehe.. 65x80 er dyne til vogn/vugge. Dyner til seng er oftest 80x100.

Skrevet

Hei, takk for svar. Det var det jeg også trudde, men hun var så bestemt på at det var til seng samt at den var bedre enn de andre dynene jeg har! Men den blir nok brukt til vognen ja:-)

Skrevet

Den minste er også gunstig å bruke i senga i begynnelsen, da for stor dyne kan være risikabelt i forhold til krybbedød.. Har jeg hørt i allefall. Men virker jo som om det meste kan føre til krybbedød..

Skrevet

Vi har også kjøpt 65x80 til vogn.. valgte sommerdundyne som jeg da er redd for at blir for tynn i sengen.. Men vet ikke.. Har også hørt av et vennepar at den vanlige 100x80 blir stor i begynnelsen. Når begynte dere andre å bruke stor dyne i sprinkelsengen (100x80)?

:)

Skrevet

På den eldste har vi brukt 65x80 i både seng og vogn mens hun var liten, nå bruker hun bare pose i vognen og i senga har vi faktisk kjøpt 100x140 så slipper vi å ha så mange str. før vi er oppi "vanlig-voksen-dyne".

Hun ligger enda i sprinkelseng, men skal få stor seng nå, og det fungerer fint med 100x140 (litt stor, men det går helt fint) og når hun får stor seng vil den jo være perfekt!

Så vi gjør det nok helt likt med nestemann tenker jeg!

:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...