Gå til innhold

Hva synes dere om Iwa Taran?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei lita jente i magen:)

Hun har 3 brødre med sjeldne navn, så det må være uvanlig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det høres mest ut som en tropisk ferieøy...:)

Skrevet

Nei herlighet, tenkt litt på jenta også da.

En ting er at dere ikke skal ha et supervanlig navn, men det bør da høres ut som et navn og ikke overlate til fantasien om det er et jente-eller guttenavn.

Skrevet

Hørtes ut som noen fra Hawaii.

Taran er ålreit, da.

Skrevet

Bare Iwa er fint :) Men Taran?!.. høres ut som et østblokkland

Skrevet

Taran Tarzan, neineinei..

Skrevet

Jeg trodde alvorlig talt at Taran var et guttenavn.

Gjest sug lut
Skrevet

Jo jøss, men umiddelbart hørtes det ut som nabolaget til Iwo Jima.

Skrevet

Det er rundt 160 jenter og ti gutter i Norge som heter Taran. Jeg gjetter at foreldrene til de gutta har misforstått litt.

Skrevet

Blei litt i stuss kva kjønn denne babyen hadde. Sjekka namneguiden, og Taran er visst eit jentenamn sjølv om eg synes det høyres ut som ein gut. Om de absolutt skal ha uvanleg namn, så var jo dette uvanleg iallefall!

På ein måte var det litt stilig og når ein venner seg til det.

Skrevet

Etternavnet vårt er veldig "søtt", sjeldent og mykt, så jeg er litt tilhenger av tøffe navn. Jeg har tenkt på navnet over lang tid, og har fallt mer og mer for det.. Syns det er ett herlig navn nå, men har også lært meg å høre litt på hva omgivelsene mener. Har lært en annen ting også, og det er at ingen av vennene til barna mine reagerer på navna deres, det er det FORELDRENE som lærer dem;)

Skrevet

Sorry, synes det er kjempesnålt.

Lurer på hvorfor navnene må være så sjeldne(les: rarest mulig)?

Skrevet

Syns ikke det passet saa godt sammen og Iwa hoertes litt hjemmelagt ut for meg.

Taran derimot syns jeg er stilig, men det hjelper nok paa at jeg har en bekjent som heter det ( en jente ,bare saa det er sagt).

Skrevet

Både Iben og Taran er jentenavn som får det til å høres ut som om foreldrene heller vill hatt en gutt.

Gjest sug lut
Skrevet

Jeg synes altså at navnet er skikkelig tøft som navn, men det det er ikke noe i overskriften som sier meg at dette er en navnetråd, det kunne handlet om ferieøyer, helsekost (Kan Yang, anyone?) eller hva som helst, siden begge navnene er så sjeldne. Det blir noe annet når man får på et etternavn og leser det som navn. (Og her vi bor reagerer ingen på uvanlige navn. Det er bare et spørsmål om tilvenning og læring. Jeg har akkurat lært at Sultan kan være jente, for eksempel.)

Skrevet

Beklager, men det høres virkelig snålt ut. Som navnet til en såpeoperakarakter.

Skrevet

Jo jøss, fint "navn"!

Kan dere ikke bare tatovere "mobb meg" i pannen på henne med en gang, så er dere helt sikre på at hun får en tragisk oppvekst pga navnet?

Skrevet

Og der fikk du en god grunn til ikke å bosette deg i grisgrendte strøk, HI.

Skrevet

Iwa/Iva er helt nydelig!!!

Taran er rampetøft og også noe jeg kunne ha brukt, men kombinasjonen er ikke helt heldig, syns jeg...

Kanskje når man har "smakt" litt på det:)

Skrevet

Blir lett Ivan Tarzan i mine ører. :)

Skrevet

En ting dere burde seriøst tenke på samme hvor mye dere liker navnet er at det høres ikke spesielt norskt ut. Og er det noe som ikke er å gjemme under en stol så er det at utlendinger og norske med utenlandske navn (da selvfølgelig ikke vanlige engelske osv navn) ofte får det vanskeligere på jobbmarkedet.

Skrevet

Skal man dra på den siste a'en i Taran? Iwa Taraaan, eller Taran rett frem, slik navnet egentlig er?

Hvis man skal dra på a'en som er naturlig å gjøre her, syns jeg, så er det litt merkelig, men hvis man skal si Iwa Taran, med Taran rett frem, så er det enda merkeligere.

Taran er for øvrig et nydelig navn jeg kunne tenke meg å bruke selv, men mannen er ikke enig :P

Skrevet

Tommel opp for Iva.. Jeg kjenner ei Iva.

Men Taran har jeg litt dårlige asosiasjoner med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...