*Stinemor* Skrevet 19. april 2010 #1 Skrevet 19. april 2010 Lurer på om det er noen som baker opp ting de kan ta opp i barselstida, og kan komme med gode tips på hva som kan være greit å bake opp? :-)
lykkelig familie på 4:) Skrevet 19. april 2010 #2 Skrevet 19. april 2010 Har bakt brød, boller, vannkringler, langpanne sjokoladekake og langpanne gulrotkake. Så tar jeg bare opp etter behov
Prinsesse Kuul Skrevet 19. april 2010 #3 Skrevet 19. april 2010 Kanelboller, fine rundstykker, brownies og muffins?
Gjest Skrevet 19. april 2010 #4 Skrevet 19. april 2010 jeg har bakt vannbakkels.. veldig kjapt og greit å lage.. skal også lage scones i dag.. Steker de litt mindre og putter de i frysen, så kan jeg steke de litt før jeg serverer.. veldig godt med litt syltetøy, og veldig raskt å lage..
Bamse&baby+spire*fødeklar* Skrevet 19. april 2010 #5 Skrevet 19. april 2010 Jeg har ikke bakt enda fordi det er såpass lenge til, men forrige gang bakte jeg eplepai(halvstekt, så steker du den siste rest når gjestene skal komme, og serverer med is, nam!), en mandelbunn(uten fyll, for det er relativt kjapt å lage og ikke mye styr) og en god del boller. Av boller lagde jeg en slags snurrer(deigen er nesten mer wienerbrød enn bolledeig) som var med raspet marsipan, kanel og sukker inni. De var knallgode, og var liksom litt "ekstra" med ift vanlige boller:) Ellers er browniemuffins supergreit! Tiner ganske kjapt, ser veldig fine ut med melis oppå(dryssa gjennom en liten sil) og gjerne litt is til. Og så er det jo veldig lettvint med dem pga du lett kan justere mengden muffins ift gjester;)
SpongeBob Skrevet 19. april 2010 #6 Skrevet 19. april 2010 Oppskrift på de snurrene, Bamse&baby+spire? Hørtes rågodt ut!
*Stinemor* Skrevet 19. april 2010 Forfatter #7 Skrevet 19. april 2010 Nå har jeg bakt brød og pølse/skinkehorn.... greit å ha liggende i fryseren.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå