Anonym bruker Skrevet 19. april 2010 #1 Skrevet 19. april 2010 Hei. Har noen av dere peiling på hvor lenge man bør koke gulrøtter og andre grønnsaker før man lager dem i stand til en baby? Hvordan moser dere det etterpå? Hvor mye kan man gi dem i starten når de ikke er vant med dette?
Anonym bruker Skrevet 19. april 2010 #2 Skrevet 19. april 2010 kok til de er helt bløte, så moser du dem sammen med en smørklatt (bruk en potetmoser eller gaffel) begynn med å gi smaksprøver, og øk på etter hvert
Anonym bruker Skrevet 19. april 2010 #3 Skrevet 19. april 2010 Du bruker smør? Vi har fått beskjed fra helsesøster om å ikke gi han noe sukker.. Så jeg er litt skeptisk til det med smør..
Gjest Skrevet 19. april 2010 #4 Skrevet 19. april 2010 Du kan jo bruke en liten dært med olivenolje i stedet? De trenger mer fett enn voksne når de er så små. Har mye voksing og gjøre og fett er en nødvendlighet for at hjerne og nervesystem skal utvikle seg
Anonym bruker Skrevet 19. april 2010 #5 Skrevet 19. april 2010 Tenker jeg bruker olivenolje i stedet for smør jeg da. :-D Takk.
Anonym bruker Skrevet 19. april 2010 #6 Skrevet 19. april 2010 Jeg kokte opp poteter, gulrøtter og kålrot - i lite vann (i omtrent lik mengde) og moste med stavmikser - Uten noe olje eller smør. Mini liker det kjempegodt. Lag mye, porsjoner og hiv i fryseren.
Anonym bruker Skrevet 19. april 2010 #7 Skrevet 19. april 2010 Men hvordan varmer du det opp senere da når du har hatt det i fryseren?
Anonym bruker Skrevet 19. april 2010 #9 Skrevet 19. april 2010 Enten vannbad eller 30 sek i microen alt ettersom hvor dårlig tid jeg har. (anonym som fryste mat)
Anonym bruker Skrevet 19. april 2010 #10 Skrevet 19. april 2010 Unødvendig sukker er usunt. Det samme med smør.
Anonym bruker Skrevet 19. april 2010 #12 Skrevet 19. april 2010 sukker og smør er ikke det samme. Barn har ikke godt av noe sukker, det har ingen fordeler. Derimot skal barn ha i seg litt metta fett. Forresten HI, mener jeg har hørt at man ikke skal bruke olivenolje.. Så ville nok brukt en annen olje (raps, solsikke el.l)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå