Gå til innhold

morgenrutiner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når står dere opp om morgenen, hva er rutinene, hvor mange barn skal gjøres klar og når er av dere ute av døra?

:)

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Når jeg leverer har jeg fri, så vi har ingen deadline. Står opp i 8tida, smører matpakker, lager frokost. Ungene spiser foran tv mens jeg finner frem tøy. Vasker og kler på etter frokost, og leker en stund før vi drar i 10-tiden.

Når gubben leverer er det samme rutine, men da drar de litt før 8. Altså, de står opp/blir vekt før.

Skrevet

Snupp våkner selv rundt 615- 630, da er det rett på badet Siden hun må på do, så tar vi vasken med det samme,

Kler på oss, og

deretter er det frokost som vi spiser i sammen, også reiser hun og pappan til barnehagen.

Når jeg leverer så er det samme rutine. Og samme tid hun våkner på, men noen morgner går det litt tregere :-)

Noen ganger spiser hun frokost i bhg

Skrevet

når er dere ute av døra da?

(hehe, prøver å vurdere hvor lang tid jeg må beregne.. )

Skrevet

Senest en time etter at vi hadde stått opp :-)

Hun skal fortest mulig til alle barna, for det er så gøy å være der :-)

Skrevet

Vi bruker også ca en time på å bli klar.

Her er rutinene litt forskjellig fra dag til dag, kommer an på hvem som våkner først. Nå er eldste jenta 3 år, men før, hvis hun våknet først og jeg måtte dusje, så fikk hun se tv mens jeg dusjet. Nå klarer hun som regel å vente på badet med meg mens hun leker med lillesøster på 6 mnd. Jeg prøver å unngå tv helt om morgenen, for jeg synes det tar så mye tid.

Så går vi ned etter at alle sammen er kledt på (tar ca en halvtime tilsammen), og jenta på 3 spiser frokost (som regel usunn cheerios, kremt) mens jeg ammer lillesøster. Så pusser vi tenner på storesøster og kjører i barnehagen. Vi er i bh mellom 8 og 9, for dette passer best inn i lillesøsters sovemønster.

Som regel får jeg ikke spist frokost selv, før jeg kommer hjem igjen etter å ha kjørt i bh.

Skrevet

Vi har 18 unger skulle man tro på lydnivå og menge rot som samler seg ila 5 minutter, men det er bare 2!!

Gubbe leverer storesøster og drar mellom 9 og halv 10. Han sliter med å komme seg opp om morran, så vi står opp alle 3 før han. Vi bytter på å smøre mat, og finne klær til jenta gjør alltid jeg. Så drar de liksom bare når de er klare. Men til høsten, ÅÅÅ som jeg gruer meg!! Da skal vi opp tidlig alle sammen, og jeg på jobb. HUFF!

Skrevet

Vi har bare en gutt på 16 mnd.

Jeg står opp kl 06.45, gjør meg klar og vekker han kl. 07. Skifter på han. Smører matpakke (hvis jeg ikke har gjort det kvelden før). Han får en liten brødskalk i hånda som han spiser på imens jeg smører. (Frokost i barnehagen kl 08.30). Kjører i barnehagen kl 07.30. Noen ganger kjører mannen, og da kan jeg gjøre hva jeg vil frem til jeg må kjøre til jobben 07.45. Stort sett altid jeg som står opp for mannen legger seg ofte senere enn meg og tar flere kvelder/netter.

Skrevet

Har tre barn.

Står opp med mistemann kl 06.15. Steller babyen og meg selv, og når vi er ferdige skysser jeg elsdstemann i dusjen (ca kl 06.40). Vekker mellomste, og hjelper ham finne klær. Jeg og mellomste dekker frokostbord, og frokost er klar til ca kl 07.10. Pappa og eldste kommer og spiser sammen med oss. Jeg smører matpakker mens vi spiser. Ca kl 07.30 rydder vi etter frokost og vi har litt tid før påkledning. Da hører vi musikk, danser litt, eller ser litt AFV eller annet. Av og til går de store på rommene sine og holder på med sine ting. Kl 07.50 hjelper jeg de store å kle på seg og de går til skolen. Kl 08 er det stille i huset.

Jeg er i permisjon og vi kan derfor gjøre det slik nå. Når jeg begynner å jobbe drar jeg og alle tre ungene sammen. Da drar vi hjemmefra kl 07.45.

Skrevet

Glemte å si at jeg på kvelden legger frem klær til dagen etter og ordner sekkene. I tillegg dusjer/bader minste og mellomste, så det er bare vi tre største som dusjer på morgenen. Legger også frem treningsutstyr som skal brukes på ettermiddagen og har planlagt middagen så jeg kan forberede allerede fra morgenen. Jo flere barn, jo mer planlegging kreves for en jevnere og enklere hverdag.

Skrevet

legger frem tøy,pakker sekker,gymtøy o.l på kvelden..

Om morgenen er jeg opp rundt 7.Da gir jeg lillegutt grøt og steller han før jeg våkner de andre to.

Sender de på badet for og kle seg og pusse tenner..og jeg smører nistepakken

Så slapper de av litt før jeg leverer jenta i barnehagen ca 08.30 og sender gutten avsted til skolen litt før 9..

De spiser frokost på skolen og i barnehagen så de trenger ikke mat før de går..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...