Gå til innhold

Begynner og bli litt tungt nå!!!


Josefine78

Anbefalte innlegg

Jeg syntes svangerskapet har gått overraskende bra så langt.....sammenligner jo gjerne med de man allerede har gått igjennom og med tanke på det forrige, så hadde jeg innstilt meg på det verste...hehe!!

Men denne gangen har det gått veldig bra frem til nå, men kjenner at det begynner og bli tungt nå ja. Tror nok at tiden fremover kommer til å bli litt lang.

Men det er siste innsats, så jeg skal nyte det. Jeg skal jo tross alt aldri få oppleve dette igjen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Håper også tida går litt fortere fremover! Er førstegangs og tenker i blant "hvordan i alle dager orker folk å gå gravid flere ganger?"....... Så godt at du sier det har gått bra og at du skal nyte det! :-)

 

Krysser fingra for at tida skal gå raskere for oss alle! Utrolig spent på nurket og tida som kommer :-) Har heldigvis ingen ærfaring, hehe, så jeg gruer meg ikke til verken fødsel eller vann i bena, eller noe som helst...! Så jeg har kanskje en fordel der? :-)

 

Lykke til og nyt våren og sommeren :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det syntes jeg hørtes ut som et fabelaktig utgangspunkt, så bare nyt tiden og sats på at kroppen vet hva den skal gjøre :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er andregangs med termin 9. juli, og jeg også föler at tyngden begynner å ta seg opp nå... Har riktignok ikke gått opp mer enn 6 kg til nå, men jeg er mindre aktiv nå og det blir endel "tröstespising"... hehe...:)

 

Merker mest at det er slitsomt om kvelden og natta... Da föles alt litt tyngre. Men vi får vel bare holde motet oppe litt til... Er jo ikke så lenge igjen, egentlig :) Og det positive med det hele er at dette overskygger litt den lille födselsangsten min. Har gruet meg sykt til födsel, men nå som ting er litt tyngre, tenker jeg mer positivt ift det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg godt igjen. Har ikke hatt noen plager til nå men nå begynner det å blir tyngre. Er i uke 30 nå, men venter tvillinger så det er som jeg bærer på en "fullgått" en. Mine romesterer veldig om dagen og det er gøy, det blir vel trangt om plassen ettervhert. Skal på sykehuset og "se" de senere idag. Det blir endel UL med tvillinger men det er bare fint. Ha en fin dag tross alt :-)

 

Best wishes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Natta er tung. Jeg sliter ofte med pusten og når jeg må opp på do, som jo er en gang i timen hehe, da er det tungt å stå opp. Har ikke lagt på meg mer enn 4,5 kg men han ligger tungt forran der, så får fort vondt i ryggen og har mye vondt i bena.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er jeg i uke 32, og har gått opp ca 9 kilo. Det er ikke kjempe mye, det er gjevn fordelt og jeg føler meg fin. Er mest bekymra for bollekinnene som jeg kjenner tar seg opp......

Det som er merkelig er at babyen ligger slik frempå, at det blir tungt på nedsiden av magen allerede. Det gjør at blodsirkulasjonen i beina blir dårlig og jeg må stå eller gå for å bli kvitt prikking og leggkramper. Ellers kan man bli sprø, spesielt av leggkramper. Jeg trener enda, og er i god form, selv om pusten er som en middels stor hval, og hjertet mitt slår fortere enn ungen sitt.

 

Jeg er også veldig innstilt på å kose meg den siste biten, 8 uker igjen!!

Jeg er sykemeldt, 100 % pga at vi får ikke tilrettelagt jobben og kranglete blodtrykk, men jeg er ikke dårlig.

 

Håper det går bra med dere andre!

 

Lykke til!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

hm,jeg har lagt på meg nermere 20 kg........og merker det godt i knærne,og på pusten-er i uke 33,så skal få bli god og feit ja.......håper knærne blir fort fine igjen,så jeg kan gå løs på trening etter fødselen,har alltid som mål å få alt av før dåpen,og det har gått fint hver gang,selv om det er rent fett og ingenting vann.....håper på det beste med nr 4!!.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også lagt på meg ca 13kg!! og er i uke 32. Det meste har heldigvis lagt seg på magen, og det kommer nok av for lite bevegelse. Jeg trente 4 ganger i uka før jeg ble gravid, men har nesten ikke trent noe hele svangerskapet, først fordi jeg ikke hadde overskudd til det(100%jobb+50%studie) og nå har jeg i tillegg fått bekkenløsning, så da sier det seg jo selv. Er allikevel ikke bekymret, tenker jeg får gått det av veldig fort på trilleturer og ellers har jeg hørt at Zumba-trening skal være så effektivt, så jeg vurderer å prøve det.

Synes også det begynner å bli veldig tungt nå, men er samtidig glad for at det fortsatt er en stund til termin, slik at vi blir ferdig med oppussing og gjøre klart barnerommet. Foreløpig har vi ikke kjøpt noe bortsett fra noe babytøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars Julibarnet som har fått bekkenløsning! Høres ikke morsomt ut!

Jeg har lagt på meg ca 10 kg og begynner også å kjenne meg stor og fortung da det meste er på magen. Vanskelig å finne gode sovestillinger da på ryggen gjør vondt i korsryggen og magen kommer i klem og babyen sparker masse når jeg prøver å legge meg på siden.

Tror de siste 2 mnd må være de tøffeste om man ikke er kjempekvalm i starten da. Men vi får bare holde ut så babyene kan vokse seg store, sterke og kjernesunne før de kommer ut:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er også det meste av de tolv-trettene kiloene på forsiden av kroppen, så når bekkenet skrangler kjennes det at jeg er fortung! Litt ekstra vekt på rumpe og hofter (og ikke minst puppene - gleder meg til å være ferdig med disse kjempeballongene etter ammingen!!!), men vektøkning er jo ikke så skummelt - har rast ned i vekt etter fødsel med de to første.

Det jeg sliter med er nattesøvn, våkner flere ganger hver natt og kan bli liggende våken i timesvis. Vondt når jeg går/står gjør at ejg er alt for lite aktiv, og den generelle mangelen på overskudd gjør at jeg kjenner meg som en råtten mamma!

Satser på at 50% sm fram til permisjon skal hjelpe - og kan ikke helt tro at jeg bare har to uker igjen på jobb!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...