Anonym bruker Skrevet 18. april 2010 #1 Skrevet 18. april 2010 Min svoger har nylig blitt sammen med en jente som er noen år yngre enn meg. Jeg og min samboer har nå vært sammen i 5 år og har to barn sammen og en tredje i vente. Vi begynte forsåvidt familieforøkelsen mye tidligere enn ventet, og var begge unge. Vårt eldste barn nærmer seg 4 og vårt yngste er akkurat blitt 1. Helt fram til desember i fjor har jeg studert og skaffet meg en utdannelse, samboeren min har jobbet. Vi har fast bopæl og et trygt hjem. Økonomien har selvsagt ikke vært den beste med tanke på at jeg har vært student, og vi har fått litt hjelp i de verste periodene. For å komme til innleggets kjerne; jeg snakket med min "svigerinne" tidligere i kveld og lurte på hvordan formen var (hun er mye syk) hvorpå hun forteller at hun kanskje kan være gravid. Hverken hun eller min svoger virker særlig begeistret for dette, noe jeg forsåvidt kan skjønne ettersom de bor hos mine svigerforeldre og han er heltidsstudent på 1.året. Uansett, jeg prøvde å berolige henne og ba henne om ikke å ta sorgene på forskudd, og at de kunne se hvor bra det hadde gått for oss hvorpå hun svarer "HAHAHAHA, den var god du!" ?? Hva slags svar er dette å få? Jeg syntes det var både frekt og freidig av henne å uttale noe slikt. Hun har tross alt ikke hatt sine ben innenfor familien så lenge og ikke kjenner hun hverken meg eller min samboer noe særlig. Er det virkelig slik at man må ha x antall biler (si 2-3), 1 stor villa med 10 soverom og 3 bad samt et flust av penger for å kunne være lykkelig og å ta vare på barn? Greit nok, vi fikk barn tidligere enn ventet, men vi har da klart oss bra noe som også vises i form av at forholdet vårt har vart så lenge og fortsatt er like solid. Jeg har tross alt stått på for mine barn i form av å ta utdannelse osv, noe jeg er stolt over å ha klart med to små barn i hus og en samboer som jobber 3-skift. Fortalte min samboer om "svigerinnens" utsagn og han virket en smule irritert/provosert over utsagnet. Kan være at jeg er litt nærtagen, men er tross alt gravid og full av hormoner ;-) Hva synes dere? Er det greit at "fremmede" eller nyankomne (en bedre betegnelse) i familien sier slikt?
Anonym bruker Skrevet 18. april 2010 #3 Skrevet 18. april 2010 Hun virker jo vanvittig ufordragelig. Her prøver du å trøste også biter hun hode av deg. La oss håpe det forblir et engangstilfelle.
Anonym bruker Skrevet 18. april 2010 #4 Skrevet 18. april 2010 Takk for svar, annie 00:20. Enig med deg, trodde ikke det skulle være mulig å være så frekk! Ble ganske lei meg av utsagnet hennes.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå