Kassie Skrevet 18. april 2010 #1 Skrevet 18. april 2010 Har verdens nydeligste baby på 6mnd, men han er helt utrolig turbo. Dagene går greit, men kjenner jeg er sliten i armene på kveldene. Når han er på gulvet går det fint en liten stund, men så vil han opp på fanget, men når han kommer på fanget er det absolutt ikke der han skal være. Han snur seg, spreller, kaster kroppen framover og vrir seg alle veier. Er redd jeg skal miste han i gulvet. Han er ikke sint eller sur, bare full av energi. Smiler og ler til mamman sin. Når jeg legger meg ned på gulvet sammen med han kan han være der lengere, men jeg får ikke gjort noe annet da før han sover. Er alene med han så ingen andre som kan ta han, men han er flink å legge seg på kvelden og sover godt på dagen så da får jeg litt pause og gjort litt. Værst er det å stelle han, skifte bleie eller kle på. Tør ikke ha han på stellebordet lenger da han flere ganger har holdt på å vri seg ut av hendene mine. Så må stelle han på fanget, men selv da vrir han seg og spenner kroppen i bue. Er livredd for å miste han. Har prøvd å legge han på gulvet men han vrir seg så fort over på magen og krabber framover at er umulig å få på bleie og klær. Skal vi skifte bæsj-bleie er håndkle og klær utgriset før jeg får han ren. Noen som har tips til hvordan jeg kan aktivisere han til å leke litt mere på gulvet selv. Han er nå akkurat i den perioden der han drar seg fram men ikke kryper, så han er nok litt ekstra utålmodig da det ikke går fort nok. Men med stell vet jeg ikke lenger. Har prøvd å synge for å få oppmerksomheten han, gi han en leke i hendene så han er opptatt, tulle og tøyse, kose med han, snakke, avlede han på motsatt side en den han snur seg til. Ingenting hjelper lenge nok til å få stelt ferdig. Tror jeg snart kan stille i konkurranse for hurtig-skifting.. Har vurdert å filme han når jeg steller han så han kan få se når han blir voksen.
Mamma's trolljenter Skrevet 18. april 2010 #2 Skrevet 18. april 2010 Kjenner meg igjen i det du skriver, det gjør nok mange her! hehe.. Jeg hadde vært en sterk konkurrent i hurtig-skiftkonkurransen! Tja, om jeg har noen tips var jo spm ditt da, eneste jeg kan si er at det er lurt å skylle rompa i vasken for da blir det ikke bæsj over alt, bruk up&go siden det er lettest å vrenge på i farta! Tror det bare er sånn at noen får barn som er sånn og da blir det naturlig nok ikke mulighet til å gjør noe særlig når de er våkene, ikke tenk på det nå Når han blir større kan turbo barna bli kjempe flotte å ha! Jeg får dagelig hjelp av mine turbofrøkener på halvannet år De fyller i vaksemaskinen og er med på å gjøre de tingene vi må få gjort i løpet av dagen! Mye lettere nå med andre ord... Jaja.. litt rotet svar og kanskje du ikke fikk noe ut av det i det hele tatt! Men tror i hvertfall det er mange som har det som deg; og alle skjønner det om det ikke er prikkfritt hjemme en periode
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå