Anonym bruker Skrevet 18. april 2010 #1 Skrevet 18. april 2010 Jeg er sykemeldt 100% pga sterk kvalme+ blødninger+ bekkenløsning/låsning. Jobber i en liten privat bhg og har vært sykemeldt 100% i 12 uker nå. Legen sa rett ut til meg at jeg ikke kan jobbe mer i dette svangerskapet pga blødninger og at jeg har hatt kraftig bekkenløsning i de tidligere svangerskapene mine. Og hvis jeg ble litt bedre skulle hun søke om svangerskapspenger. Da jeg kom på ordinær ul fikk jeg beskjed om at morkaken lå feil og at jeg må komme på 1 ul time til for å sjekke om den kommer til å flytte seg. Og da spurte hun om jeg hadde hatt noen blødninger, fordi hun kunne se blodsekker i magen på meg. Og jeg kunne risikere å blø flere ganger og jeg burde holde meg i ro, ikke løfte tungt.. Kan Nav kreve at jeg skal få jobben min tilrettelagt? Det er ikke så lett når vi er 2 voksne på 10 barn og det er MYE tunge løft og lange dager med fysisk slitsomt arbeid og arbeid som medfører stor stressbelastning.? Synes det er så merkelig at sjefen min må fylle ut tilretteleggingspapirer om og hvordan de skal tilrettelegge jobben min når legen skriver hvorfor jeg ikke skal jobbe..
Anonym bruker Skrevet 18. april 2010 #2 Skrevet 18. april 2010 Utfra det du skriver, så sier det seg selv at nav ikke kan vurdere din situasjon tilstrekkelig dersom de skulle tvinge gjennom noe på deg. Tror du kan ta det fint med ro:) Sier seg jo selv at noe tilrettelegging ikke vil fungere i din jobb.
Anonym bruker Skrevet 18. april 2010 #3 Skrevet 18. april 2010 Det er opp til legen å vurdere om du er istand til å utføre noen jobb. Om du ikke kan gjøre noe feks "adm" timelister, turnusarbeid osv? Jeg ble også sykmeldt i svangerskapet, ikke så alvorlig som din situasjon, men fare for tidlig fødsel, og jeg fikk ikke noe "krav" fra nav om å måtte jobbe litt.
Anonym bruker Skrevet 18. april 2010 #4 Skrevet 18. april 2010 Er legen som bestemmer, NAV kan ikke overprøve det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå