Gå til innhold

Noen som har malt trappen sin her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal male min.. Noen tips/råd?

Går det an å spraymale den?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har ikke, men de forrige eierne har. Puss godt ned og grunn. Det har ikke de gjort, så etter kun et par uker med to unger i hus, var det merker og avskalla maling her og der.

Skrevet

Hvis du har planer om å male den hvit, så vær forberedt på mye støvsuging! Føler jeg ikke gjør annet..

Skrevet

Jeg gjorde det i vårt forrige hus.

Gammel tretrapp med gelender. Pusset ned, vasket grundig og malt.

Riktignok la vi sånn klikk-gulv i selve steget, slik som i gangen forøvrig, mens alt rundt ble malt.

Skrevet

Trompetisten, hvordan ble det med klikk i steget? Tenker på hva jeg skal gjøre med trappen..synes det hørtes ut som en god idè, men hvordan gjorde dere det i front?

Skrevet

Det ble kjempefint faktisk.

Knyttet gangen i 1. og 2. etasje godt sammen.

I front la vi en sånn sklilist av aluminium som du får kjøpt hos Maxbo/Bygger`n etc. Sånn av avslutningen av klikket ble skjult bak denne sklilisten. Selve gulvet måtte vi lime i steget (på gulv ellers limes de jo ikke). Og vi la det helt inntil kantene, ikke med slik avstand fra kanten/veggen som legges på vanlige gulv

Var redd for at det skulle bli litt glatt i trappa, men det fungerte kjempefint.

Skrevet

Her har jeg løsningen! Takk :-) Helt genialt. Om det skulle bli glatt kan man jo bare lime på slik antisklitape.

Skrevet

Tips til å unngå glatt trapp er å blande i en spesiell sand, som brukes på båter, i lakken. Har kjøpt hos byggvarebutikk. Det ble kjempebra. Kjennes nesten ut som sandpapir. Vises ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...