Gå til innhold

Noen med små barn som har ADHD??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan dere fortelle meg litt om hvordan de er?

Lurer på om min datter på 4 1/2 år kan ha det, ikke i stor grad, men tendenser liksom. Hun er utrolig vanskelig, går litt opp og ned, men hun er vanskelig å oppdra, ektremt hissig, TOTALT forskjellig fra lillebroren sin. Og tror ikke hun har det helt godt med seg selv alltid, så derfor jeg funderer på om hun kan "feile" noe....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjenner ingen så små med ADHD, men kjenner til mange (spesiellt jenter) som har vært vanskelige å oppdra.

De symptomene alene kvalifiserer jo ikke til ADHD.

Hvordan er hun ved overganger? Når ting ikke går som hun hadde forventet? Hvordan er konsetrasjonen hennes? Takler hun å vente på tur?

Skrevet

er nok mange som er vanskelige å oppdra ja ;) Ikke bare derfor jeg tenker på det liksom... :)

Om ting ikke går som forventet er det stort sett veldig krise, hun må alltid være GODT forberedt på ting som skal skje for at det ikke skal bli vanskelig, og går ikke ting som planlagt virker hun litt forvirret liksom.

Konsentrasjonen er vel egentlig grei, men hun er høyt og lavt og svært sjelden rolig, hun er rolig når hun ser på tv, da sitter hun rolig. Hun kan også sitte og tegne og sånne ting, men går fort lei... Er vel ofte vanlig blandt barn det da men.

Hun takler greit å vente på tur sånn med andre barn, men ikke hjemme m lillebror, her er det herjing og kranling og fullt kjør dagen lang...

Vanskelig å si om det er noe eller ikke, men føler at hun ikke har det så lett...

Skrevet

Hei. Vi har en gutt på 8 år som fikk diagosen ADHD i sommer. Vi har holdt på med utredning i 3 år, så han var ganske liten når vi begynte. Hans største problem er å konsentrere seg, han er ikke hissig men sprudler over og snakker som en foss. Kjenner ikke sin egen "besøkstid" så han kan bli ganske intens. Det har gitt han noen utfordringer i forhold til skolen, men med tilrettelegging fungerer det nå utmerket.

Jeg foreslår at dere ber ppt komme i barnehagen å observerer henne, om de finner grunlag for videre utredning tar bup over saken. Vår aller største fordel i dette er at han fikk diagnosen tidlig og at ting kan legges tilrette for han. Og så lenge vi er flinke å si fra i forkant hva som skal skje går det veldig greit, han er også på medisiner nå som han har god hjelp i!

Lykke til!!

Skrevet

Takk takk :)

Tipper at hun ikke har det egentlig, ettersom det virker som det største problemet til barn med ADHD er konsentrasjonsproblemer, og jeg synes ikke datteren min har noen store problemer med med, er heller andre ting...

Kan også være at hun "bare" er EKSTREMT sta og hissig av natur....

Skrevet

Ja så klart kan det være andre grunner, men bedre å sjekke en gang for mye. ;o) vi trodde ikke vår gutt hadde det heller når vi begynte. Han er veldig sjelden sint, og kan konsentrere seg veldig hjemme på ting han liker selv etc.

Greit å finne utav det iallefall, enten det er det ene eller andre. =o)

Skrevet

*synne* Det er AKKURAT sånn datteren min er også. Jeg er i samtale med helsesøster på skolen nå, og vurderer utredning.

Skrevet

Mitt råd er å ta imot all den hjelp du kan få. Har bare gode erfaringer fra både ppt og bup! Er det ingenting så vet man det iallefall!

Skrevet

Det er det jeg tenker også. Bedre å sjekke opp i det én gang for mye, for hun sliter virkelig med konsentrasjonen, men hun snakker og snakker og snakker. Det virker som om hun har tusen ting oppi hodet på en gang, og så vil hun helst si og tenke på alt i samme øyeblikk, og det går dårlig:-/

Skrevet

Hehe ja stakkar..skal ikke være enkelt for de små..! Men det er jo ganske klassiske tegn, så finn utav det. Jo før jo heller!! Som jeg sa over her, vår største styrke i dette er at han er ferdig utredet i så ung alder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...