Anonym bruker Skrevet 18. april 2010 #1 Skrevet 18. april 2010 Må skryte litt av meg selv her! Jeg har røykt i 15 år utenom i svangerskapene. Ingen av barna var planlagte, og jeg følte nok kanskje på en måte at jeg ikke var mentalt forberedt på å slutte, at det på en måte ikke var min avgjørelse. Var røykesyk hele tiden, og med en gang jeg sluttet å amme begynte jeg å røyke igjen. Men nå ble det plutselig bare nok for meg. Jeg merket det så utrolig på helsa, det koster flesk og jeg ble bare mer og mer innstilt på å røyke. Jeg brukte lang tid på å forberede meg mentalt og legge "slagplaner". Søndag for 3 uker siden tok jeg min siste røyk. De første dagene var litt grusomme, men jeg husket på alle "triksene mine". Jeg måtte rett og slett bare sette meg ned og si til meg selv: "Ikke få panikk. det er bare kroppen som roper etter nikotin, det går over. Om du tar en røyk nå må du begynne helt på nytt i kampen mot røykemonsteret". Jeg klarte meg gjennom den første uka, og nå går det som en lek. Den siste uka har jeg omtrent ikke tenkt på røyk. Vi hadde besøk i går, og jeg var med dem ut på altanen når de skulle røyke, uten noe problem. Hadde ikke lyst på røyk i det hele tatt! Det er kanskje ikke så stort, men jeg er så utrolig stolt av meg selv, og jeg er virkelig sikker på at det går bra denne gangen! Jeg var en skikkelig storrøyker, og røyken var min beste venn. Jeg savner selvfølgelig trøsten, kosen og roen med røyk innimellom, men det går så utrolig mye bedre enn jeg trodde! Kanskje noen andre kan bli oppmuntret til å slutte å røyke av meg også...
Anonym bruker Skrevet 18. april 2010 #3 Skrevet 18. april 2010 Gratulerer så mye! Du er KJEMPEflink! :-D Jeg hadde det litt sånn som deg, det bygde seg liksom bare opp en aversjon, før jeg plutselig bare fikk nok og sluttet på dagen - etter å ha røyket i 12 år. Har prøvd å slutte før, men det gikk dårlig, men denne gangen føler jeg liksom at det er helt annerledes! Nå har jeg vært røykfri i snart fem uker, og det går veldig veldig bra :-) Stå på, alle dere andre der ute som har sluttet eller prøver å slutte! Dere klarer det til slutt :-D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå