Gå til innhold

hjelp!!! 2 tette, noen som vet ang. sykmelding?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min nåværende pærmisjon går ut 30.april, jeg er gravid på nytt og har termin i oktober. Tror ikke jeg klarer å jobbe i mellom disse to permisjonene, da jeg sliter med kraftig bekkenløsning. Kan jeg og bør jeg da ordne med sykemelding før permisjonen er ferdig? Har skjønt det slik at hvis jeg begynner å jobbe må jeg jobbe i 4 uker før jeg kan sykemelde meg, stemmer dette?

Har også et spørsmål til og det er at jeg har fått ny jobb, fra 1. aug, men hvordan blir det ang. sykmelding? Kan jeg være sykmeldt fra dag 1 i ny jobb?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta kontakt med Nav. De vet sikkert:)

Skrevet

jeg ble sykemeldt fra første dag etter at min permisjon var over den 22 januar i år.skal ha nr 3 i juli.og blir sykemeldt fram til da på grunn av høy risiko svangerskap.

snakk med fastlegen din og nav før permisjonen din går ut så hjelper de deg.:)

Skrevet

regelen er vel at hvis man har gått sykemeldt i et år, så må man jobbe 6 mnd i strekk for å opparbeide seg rettet til ny runde med sykemld, men så lenge du har vært i permisjon så vet jeg ikke. Man må jo også jobbe 6 mnd av de 9 mnd man går gravid for å få svangerskapspenger. Så det kan jo hende at du ikke får det. Men hør med NAV ja, de vet det hvertfall :)

Skrevet

Permisjonspenger gir grunnlag for nye permisjonspenger etter det jeg vet, men dersom du har tatt ut 80% denne gangen, så regnes de nye permisjonspengene av dette.

Vet ikke hvordan det er med sykmelding, men legen din og nav kan helt sikkert veilede deg.

Skrevet

Du har rett i at en må opparbeide seg rett til ny sykemelding etter 1 år. Men permisjon med foreldrepenger teller som jobb (dersom jeg har forstått ting riktig..). Kan derfor bli sykemeldt straks etter permisjon. Men da tror jeg at sykepenger, og evt. ny runde foreldrepenger blir utregnet fra det du får under 1. permisjon. Har du da valgt 80%, er det grunnlaget for neste runde permisjon. Velger du da 80%, får du 80% av de 80%'ene du hadde under permisjon 1...

Det er ikke helt riktig at man må jobbe 6 av de 9 mnd. man går gravid. Permisjonspengene blir utregnet fra de 6 beste av de 10 siste mnd. (Som regel). Men sykepenger teller også som lønn..

Men som flere har sagt; hør med NAV. Dette kan de...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...