Gå til innhold

Spørsmål fra førstegangs

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er litt grønn på området og lurer på en liten ting. Hvor er det vanlig at vannet går? Vi har kjøpt ny seng og jeg lurer på om jeg skal beholde den gamle overmadrassen til etter fødselen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva som er vanlig aner jeg ikke. Mitt gikk ikke av seg selv, og ble tatt på sykehuset.

Skrevet

Det er like normat at vannet går, som at det ikke går.. :P

Jeg ville safet meg, og enten brukt den gamle madrassen, eller sånn frotteunderlag... :) Har selv kjøpt frotteunderlag til madrassen, tilfelle vannet går.. Er jo ikke sikkert at det skjer, og hvertfall ikke i sengen, men har nå hvertfall safet meg.. :)

Skrevet

Det er vanskelig å gi noen nøyaktig tall på hvor mange som starter med vannavgang, men det mest vanlige er jo å ha rier/smårier en stund først. Jeg ville nok ha brukt den nye overmadrassen nå likevel, men er ikke villig til å betale ny om jeg tar feil:)

Skrevet

Det vanligste er at ikke vannet går før fødselen er igang med rier. Så hadde ikke tenkt mere på det, men kanskje beholdt det gamle overmadrassen for sikkerhets skyld.

Skrevet

Det kommer når det kommer for å si det sånn :-) Enten du er i sengen eller på kino. Stort sett er det rent vann og ikke noe farlig om det kommer i sengen, men er madrassen ny kan du jo beskytte den om ikke annet for å slippe å tenke på det. Ikke alle fødsler starter med vannavgang heller.

Skrevet

Behold madrassen, kan bli mye melke- og gulpegris når ungen er ute.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...