Gå til innhold

trøtte og kvalme?????


aprilprinsesse2011

Anbefalte innlegg

i tillegg til å ha vært ekstremt trøtt en stund, har nå kvalmen meldt sin ankomst. og d er ikke snakk om bare morgenkvalme..... er kvalm og trøtt hele dagen, og har tilbrakt hele helgen i sengen fordi eg ikke orker noe annet. prøvde meg på en dusj i sted for å se om formen kom seg, men kjente d langt opp i halsen da eg vasket håret....

åssen skal eg klare å fungere på jobb????

har ikke kastet opp hittill, men d er like gale bare d å være kvalm, og konstant kjenne d langt opp i halsen....

er ikke kvalm i d eg spiser, men bare tanken på mat, og lage maten, får meg til å brekke meg. men kan ikke gå rundt og spise konstant heller....

hadde d ikke sånn i forrige svangerskap... da var d kun morgenkvalme m/oppkast frem til ca kl 12...

er snart 7 uker på vei, og ser for meg 5-6 uker i senga om dette ikke gir seg snart

flere i samme båt??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ja sånn er det med meg også.. trøtt og kvalm dagen lang.og være på jobb er bare helt forferdlig. er også 7 uker på vei og har hatt det sånn i 2 uker nå..heller ikke noe oppkast hos meg. ser veldig frem til dette gjir seg og jeg blir i bedre form..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Jeg er nå 6+2, men ikke merket så mye til kvalme enda.

Kun når jeg rekker å bli veldig sulten (blir bråsulten). Da blir jeg fort litt småuggen. Men trøttheten derimot er der hele tiden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei er også veldig kvalm, så og si hele dagen, er småkvalm og uggen. kaster ikke opp. Jeg er 5+6 på vei.

 

Har vært hos lege i dag og blitt sykmeldt denne uken i første omgang. klarer ikke jobben, er slitsomt nok med to barn og husarbeid etc, så godt å bare slappe av hjemme på dagtid.

 

trøst deg med at det ikke er altfor leeeennge til du blir i bedre form!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke for å gni d inn, men d er greit å se at d ikke bare er meg som har d sånn!!!

har min første time hos lege i morgen, så får se hva han sier, men sånn som formen er nå kan eg bare glemme jobb.

jobber med enkeltbarn, og bare tanken på å springe etter han gjør meg sliten og uvel.

men er d sånn at de ikke utfører GU på gravide lenger?

en venninne av meg som fikk i november, sa at de var sluttet med d, oxo på etterundersøkelesen. ble kun utført dersom d var spesielle behov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er 7 uker på vei og er mega kvalm hele dagen.

de siste 14 dagene har jeg vært ekstremt kvalm.

har ikke mat lyst og har kastet opp en del.

har gått ned 3 kg på 1,5 uke,er ganske slapp.

fikk aktiv sykmelding av legen min pga oppkast og kvalme.

skal på ul på onsdag,så det gleder jeg meg til.

håper formen er bedre enn den har vært i dag.

det kan jo hende at det er prøverørs medesinen jeg reagere på også,kanskje bivirkningene blir sterkere når jeg ble gravid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

var til lege igår, på første kontroll, og alt d som hører med der

ble tappet for blod i hytt og gevær, og om ikke d var nok skal eg ned en gang i uken, i en mnd, og ta blodprøver

dette pga et svangerskap utenfor livmor ved nyttår, der de nå vil følge opp litt ekstra,

skal til jordmor 11/5, og da skal hun bestille UL til meg.

ble 100% sykemledt pga kvalmen, i en mnd, så skal slappe mest mulig av i denne perioden. haar heldigvis ikke kastet opp enda, men er like gøli å bare være kvalm oxo

er i dag 7+1

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har det slik jeg også.... kvalm å trøtt heeele dagen lang.... HATER den der kvalmen... er kun 5-6 uker påvei... kan ikke huske jeg ble så tidlig kvalm sist svangerskap... :S

 

Føler ikke jeg fungerer særlig bra om dagen.. :(

Ingen oppkast her heller.... men som dere siser... det er nesten værre å ikke klare å kaste opp å bli "ferdig" med det!!!

 

Noen Kvalmeråd????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har min fulle sympati!!

Jeg har vært kvalm og kastet opp flere ganger nesten hver dag i 3 uker nå:( Helt tappet for energi..

Er hjemmeværende med yngstebarnet på 15mnd.. Dårlig samvittighet ovenfor henne stakkar.. Ikke morro å være hjemme sammen med mamma som bare er slapp og kaster opp hele dagen:(

Ingen gode råd dessverre.. Jeg var akkurat sånn forrige gang også, å da holdt jeg på sånn frem til uke 18-20.. Håper det gir seg litt tidligere denne gangen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...