Turbotrollet & Lille Sprell♂ Skrevet 18. april 2010 #1 Skrevet 18. april 2010 Noen best i test kremer??
kirsty*2barnsmamma Skrevet 18. april 2010 #2 Skrevet 18. april 2010 Jeg gikk bare på apoteket og tok den første jeg så hehe. Har en cosmica faktor 50 som er for barn.
Vimsetrollet Skrevet 18. april 2010 #3 Skrevet 18. april 2010 Babyer skal vel ikke være i sola i det hele tatt?!
kirsty*2barnsmamma Skrevet 18. april 2010 #4 Skrevet 18. april 2010 Er jo utsatt for strålene selv i skyggen vet du. Og også når det er overskyet. Så her smører vi.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 20. april 2010 #5 Skrevet 20. april 2010 Anbefaler Derma Baby solkrem; garantert fri for parabener og andre mistenkelige stoffer! Mange solkremer, blant annet Cosmica sin for barn, inneholder nemlig parabener og andre "fy-stoffer", ikke bra! Derma fås kjøpt bl.a på Meny og Ultra, les mer her; http://pub.tv2.no/nettavisen/side2/helse/article1925657.ece
milk Skrevet 20. april 2010 #6 Skrevet 20. april 2010 Har hørt at man ikke skal bruke solkrem før babyen er over året!?
mer enn bare mor Skrevet 20. april 2010 #7 Skrevet 20. april 2010 Man skal i utgangspunktet ikke smøre babyen med solkrem, men hvis alternativet er at babyen blir brent så må man jo nesten smøre, feks i syden hvor sola reflekterer mye. kjøpte faktisk solkrem til småen på boots apotek her en dag, og fikk høre at mange solkremer (også de med faktor 50) ikke var bra for barn, særlig små babyer. Dette var fordi de trakk inn i huden. Så hvis man skal smøre babyene med solkrem bør det være en solkrem som legger seg utenpå huden, feks denne: https://www.bootsapotek.no/butikk/s/products/view.html?p=518435&c=5076&g=false&ref=search Kjøpte en solkrem tidligere da vi skulle til thailand (også på apoteket), men de nevnte ingenting om at enkelte solkremer var bedre enn andre.. Men, uansett, de skal jo helst oppholde seg i skyggen.
Mini09&Lille12 Skrevet 20. april 2010 #8 Skrevet 20. april 2010 Ei på apoteket sa babyer ikke skulle bruke solkrem før de var over 6måneder. Men så var hun hele dustete hun dama, for hun nektet meg faktisk å kjøpe - etter å ha spurt hvor gammel vesla var. Vesla var da 5måneder, og jeg skulle bare kjøpe for å ha liggende. Hun trodde sikkert jeg skulle hjem å sette henne midt i sola!! Da ble jeg meget irritert! Frekk og teit!! Ingen kan vel nekte noen å kjøpe noe! Er vel det samme som å kjøpe paracet det? Folk kjøper jo det også for å ha liggende! Men hun sa altså over 6måneder. Noe som høres egentlig greit ut. Nå er jenta mi 10måneder og har kjøpt solkrem ett annet sted.
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 20. april 2010 #9 Skrevet 20. april 2010 Tror vi kjøpte Cosmica for barn, på apoteket.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 20. april 2010 #10 Skrevet 20. april 2010 Det er riktig at kremene bør ha såkalt fysisk filter, som legger seg som et lokk utenpå huden, fordi disse ikke inneholder parabener. Parabener er hormonforstyrrende stoffer, og hvis man vil være på den sikre siden bør man unngå slikt i solkremen til den lille. Derma Baby, som jeg nevnte over her, inneholder verken parabener el parfyme, og kan derfor trygt smøres på barn under 1 år. Her er lista over de andre solkremene som også regnes som helt trygge; http://www.gronnhverdag.no/Nettsider/Groenn-Hverdag/Tm/Kosmetikk/Test-av-solkrem-2009/Solkremer-2009-Testvinnerne
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 20. april 2010 #11 Skrevet 20. april 2010 det snek seg inn et mellomrom bak den siste / gitt, så den må fjernes for at linken skal virke=)
abella Skrevet 20. april 2010 #12 Skrevet 20. april 2010 Jeg gikk på apoteket og spurte etter en solkrem uten parabener og med fysisk filter og fikk da den fra Babyline. Har ikke prøvd den enda, men er fornøyd med de andre produktene vi har fra Babyline.
kirsty*2barnsmamma Skrevet 20. april 2010 #13 Skrevet 20. april 2010 Herregud, cosmica kremen skal rett i søpla. Uff! Skal kjøpe inn enten derma eller babyline, kommer an på hvilken butikk jeg kommer til først... takk for innspill dere!
Lykke2009 Skrevet 21. april 2010 #14 Skrevet 21. april 2010 Jeg gikk ut i fra testen til grønn hverdag og har kjøpt änglamark sin.. det stod vel mellom den, derma baby eller babyline sin. Smører et tynt lag når vi er ute i solen, på lekeplass og lignende. Da blir hun utsatt for direkte sollys og jeg kan ikke se nooen grunn til å IKKE smøre henne når jeg bruker en "trygg" solkrem..
Turbotrollet & Lille Sprell♂ Skrevet 21. april 2010 Forfatter #15 Skrevet 21. april 2010 Det er det jeg tenker også... at når vi f.eks er ute og triller vil han jo strengt tatt ikke utsettes for direkte sollys over tid, men det vil jo alltid komme litt sol på de små likevel og da er det greit å smøre ansiktet
Julelita Skrevet 21. april 2010 #16 Skrevet 21. april 2010 Vi skal reise til syden om fjorten dager, og var og kjøpte div utstyr på apoteket i dag, inkludert solkrem. De anbefalte varmt cosmica sin, og jeg kjøpte faktisk to av den. De skal returneres i morgen ja. Takk for at du legger ut test. Nyttig informasjon ja.
alenemed1. ♥ Skrevet 21. april 2010 #17 Skrevet 21. april 2010 jeg bruker soltan sin som er for babyer. rett og slett fordi jeg er så godt fornøyd med soltan sine produkter selv. jeg har nemlig soleksem men har ikke hatt antydning siden jeg begynte å bruke soltan for 3 år siden
Tigerpote Skrevet 21. april 2010 #18 Skrevet 21. april 2010 Vi har kjøpt Babyline, men har ikke brukt den enda. Babyline skal jo være bra og anbefalt av grønn hverdag.
Gjest Skrevet 21. april 2010 #19 Skrevet 21. april 2010 Jeg liker best Vichy sin! Den blir ikke ungene helt hvite av, og er lett og smøre ut. Syntes både BabyLine og spesielt Cosmica er skikkelig klissete =)
Gjest eelis+kian Skrevet 21. april 2010 #20 Skrevet 21. april 2010 Jeg har også Vichy sin. Lett å smøre ut ja :-)
Frøken B ღღ Skrevet 23. mai 2010 #21 Skrevet 23. mai 2010 Nr1 utenformagen: Har du brukt den Soltan baby 50+? Jeg ble anbefalt den på apoteket. Har smurt jenta en gang med den, det er nå 3 dager siden og folk tror fortsatt at ho er syk. Har vaska ho (til og med brukt babybad) i ansiktet og 2 ganger brukt babyshampoo i håret, men ho er like grå... Er dette et problem med alle/flere solkremer eller?
Frøken B ღღ Skrevet 24. mai 2010 #23 Skrevet 24. mai 2010 Prøver EN gang til før jeg gir meg. Må uansett innom apoteket i morra...
Turbotrollet & Lille Sprell♂ Skrevet 24. mai 2010 Forfatter #24 Skrevet 24. mai 2010 Vi har kjøpt den Soltan baby 50+... og ja, det er veldig vanskelig å få smurt ut solkremen uten at babyen blir helt hvit i ansiktet. Men har ikke hatt problemet med at han er grå i ansiktet i mange dager etterpå nei
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 24. mai 2010 #25 Skrevet 24. mai 2010 Tror det var Cosmica den het, solfaktor 50. Sjekket ikke noen tester, vi bare kjøpte det de hadde på apoteket der og da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå