Gå til innhold

Kan jeg "kreve" Utvendig Ultralyd i morgen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 13+3 i morgen og skal ta ny Ultralyd. Hadde for ikke lenge siden da jeg var 12+0, men da var det innvendig.

Men barnefar skal antakelig bli med og vi er ikke sammen...Men har jo lyst at han kan få se bebisen. Men jeg har ikke så veldig lyst å ha innvendig når han blir med..Men må jeg, så må jeg jo. Men har hørt at flere har fått utvendig da man er 13 uker på vei.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer litt an på gynekologen som skal ta UL.

Det blir bedre bilde av å ta UL innvendig så tidlig. Men det er ikke uvanlig å ha utvendig UL på dette tidspunktet.

Du kan jo ringe å høre på forhånd, så får du forberedt deg bedre.

Hvis du må ta innvendig UL, så står jo den som er med bak, og ser ikke hva som skjer der nede.

Skrevet

Ok.Ja det var en god idè. Kan ringe dit i morgen og høre. Kan si at barnefar skal være med og det er første gangen han blir med og at vi ikke er i et forhold. Men om det blir best bilder av innvendig nå, så er det vel best å ta innvendig...

Skrevet

Jeg tok UL da jeg var omtrent så langt som deg. Fikk beskjed om at det var best å ta innvending, siden de absolutt så best da. Gyn sa at ved uke 13+ er man akkurat i grenseland, ungen begynner å bli litt stor for innvendig, men allikevel litt liten for utvendig ;-)

Ikke vet jeg, det er sikkert forskjellig fra sted til sted også. I mitt første svangerskap bodde jeg i Italia, og der tok jeg bare utvendig UL. Til og med i uke 9!!! Og det funka visst bra der, de så alt de trengte og se.

Lykke til på UL i dag da!! Jeg skal til første jordmortime ;-) Har akkurat vært gjennom en lengre sykdomsperiode med sykehusinnleggelse og alt, så jeg ser veldig fram til å snakke med henne.

(Har blitt behandlet mot kraftig lungebetennelse med respirasjonssvikt. Skikkelig ekkel opplevelse, siden jeg måtte gjennom mange undersøkelser, bl.a røntgen (CT) og få ulike medisiner. Lå på overvåkningen i 3 dgn, de visste selvfølgelig at jeg var gravid og tok max hensyn til det, men allikevel er det jo ikke optimalt for fosteret...

Vel, her ble det litt personlig tragedie i innlegget ditt også ;-)

Ser fram mot UL om 3 uker.

Skrevet

hei...Jeg tok ultralyd forje uke og var nærmere tolv uker og det ble tatt utvendig..legen sa han skulle prøve det først og det funket veldig bra...

Skrevet

Jeg hadde tidlig ul i uke 12 utvendig... så d går nok ann... Kanskje du kan ringe da å forklare situasjonen, og høre om han kan ta utvendig?

Skrevet

Jeg hadde første ultralyd i uke 12, og så en i uke 17, begge var utvendig ;)

Skrevet

Det viktigste må da være at de for kontrollert det de skal??

De tar jo ikke ultralyd for fornøyelsens skyld, dette er jo bare en hyggellig bonus!

Ta heller med barnefar på ordinær ul i uke 18..

Skrevet

Sant det floweria...

Barnefar ble med da...Ble innvendig.

På en måte er jeg glad for at han ble med for å se den lille i magen, men samtidig merket jeg at han var ikke akkurat så intresert. Han var mer opptatt av tlf sin han...Han hadde tlf på lydløs da, det ringte og han tok tlf mens vi var der inne. Det syntes jeg var litt teit da.

Skrevet

Sant det floweria...

Barnefar ble med da...Ble innvendig.

På en måte er jeg glad for at han ble med for å se den lille i magen, men samtidig merket jeg at han var ikke akkurat så intresert. Han var mer opptatt av tlf sin han...Han hadde tlf på lydløs da, det ringte og han tok tlf mens vi var der inne. Det syntes jeg var litt teit da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...