Gå til innhold

Noen som er gode på Power Point her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal holde mitt første framlegg på år og dag i morgen, og har glemt hva jeg gjør for at jeg skal kunne se notatene mine på skjermen samtidig som møtedeltagerne bare ser selve Powerpointen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har holdt over 100 slike foredrag, men jeg vil absolutt anbefale og ikke ha notatene på skjermen foran deg. Da kan du lett bli veldig bundet til de. Det beste er å ha stikkordsform på PP-en og ta det utifra de stikkordene:-).

Synes jeg, da.

Skrevet

Signerer Kapabel!

Hvis du absolutt må ha noe skriftlig - utover punktene på PP, som du også ser på lerretet, så ha et manus i papirform. Da har du noe å holde deg fast i også. ;-)

Er lærer og bedømmer hundrevis av elevforedrag i året.

Skrevet

Hehe - Kakao - er du ikke bare DRITTLEI de som har foredrag som bare har printet ut noe dritt fra Wikipedia og bare regelrett leser opp uten verken intonasjon eller innlevelse og som ikke forstår halvparten av det de sier?

Det er jeg, og jeg har bare gått på videregående og ikke vurdert foredrag engang, hehe.

Skrevet

Jeg lover dyrt og hellig at det ikke skal bli kjedelig!

Forøvrig liker jeg ikke Power Point med stikkord på, der er jeg ganske lei...Derfor jeg vil ha dem på notatfeltet. Vet godt hva jeg skal snakke om, men vil gjerne ha mulighet til å sjekke at jeg ikke har glemt noe.

Noen andre som vet?

Skrevet

Vet ikke jeg, men har et tips. Pass på å kjør ut til alle i tilfelle teknikken svikter - det har reddet meg.

Skrevet

Lag nå for guds skyld ikke PP med masse tekst og info på!!! Det skal jeg bare love deg at aldri blir bra!

Og som Kapabel minnet meg om.... Ikke bruk Wikipedia, og ikke bruk kilder du ikke kan stole på, men husk å ha f.eks. et siste lysbilde med opplisting av kildene du har brukt. Alle kildene, og da holder det ikke med f.eks. www.wikipedia.com, du må lime inn hele linken.

Cluet med PP er nettopp stikkord, da! Og så skal du presentere alt stoffet ditt muntlig med referanse til stikkordene!

Lykke til :-)

Skrevet

Kjære vene, jeg har en humanistisk mastergrad, så jeg vet et og annet om kildebruk... Har sett hundrevis av PP-presentasjoner, og du trenger ikke uroe deg, det skal bli så bra så:-p

Det jeg lurte på er hvilken knapp jeg trykker på for å kunne se notatene på skjermen, uten at det vises på lerretet.

Men jeg skriver ut notatene, eller eventuelt leser litt PP-manual på nettet i morgen tidlig.

God natt!

Skrevet

Hehe.... Sorry! Så belærende var det ikke meningen å være, jeg misforstod deg nok en smule! Jeg "sitter nok fast" i min "egen lille verden"; den består av noen få gode, mange greie og sånn "bob-bob", og noen rett og slett dårlige PP-presentasjoner... Lærer i vdg. Jeg mildest talt misliker PP-er skviset fulle av tekst og bilder, og så blir jeg lest høyt for... Jeg kan å lese sjøl (æh... skulle man kanskje ikke alltid tro...), og jeg vil gjerne vite noe mer enn det de har klart å skvise inn i PP-en...

Sorry - og lykke til! Ditt konkrete spørsmål, derimot! Vel, det kan jeg ikke svare på!

God natt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...