Gå til innhold

Hvilken vogn til septemberbaby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vognen skal først og fremst brukes til tur- og sovevogn.

Det må være god plass til pose og slikt siden vi skal bruke baggen en hel vinter, ønsker i grunnen så stor bag som mulig.

Noen som kan anbefale meg en god vogn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har en emmaljunga city cross til septemberbabyen vår. Bagen til denne vogna har vært stor nok til pose gjennom hele vinteren, men samtidig er ikke vogna den aller tyngste.

Skrevet

Simo kombi. Min på 9 mnd har fortsatt plass i bagen med voksipose.

Skrevet

Enig med Auro, helt klart Simo Kombi!!

Vindtett, vanntett og veldig stødig på all slags underlag, vi bor i snørik landsdel. Kjempefin som barnehagevogn er den også. Den virker kanskje litt tung når man skal bære den, men på veien er den veldig lett å trille. Med store lufthjul og god fjæring har den maks demping av både lyd og risting, og babyen får maks komfort!! De er veldig slitesterke og man kan ikke se slitasje på vår selv om den er ut og inn av bilen hver dag. Den har også god høyde. (Synes mange babyer nærmest ligger nede ved bakken...)

Jeg gruer meg til den dagen vi ikke skal bruke denne vogna mere...

Lykke til i vognjungelen. =)

Skrevet

Simo bagvogn eller ev. simo duo har vel største bagen her til lands. Vi har Simo eleganze som vi har brukt til begge ungane. Meiner lengda innvendig i bagen er drøyt 80 cm. Lille brukte bagen til ho var 10 mnd (då 75 cm), men sov eit par gongar i den rundt 1-årsalder og.

Skrevet

Jeg hadde simo dypvogn til første ungen som var septemberbaby.

Kjøpte egen sportsvogn da hun ble eldere.

Skrevet

Vi har en som blir 3år i september, å da han ble født kjøpte vi en Emmaljunga Duo Edge.

KJEMPE bra vogn, som virkelig har ALT du trenger.

Det eneste er at den kanskje er litt tung visst du skal mye inn og ut av bilen e.l.

Men den kommer seg fram over alt, uansett føre :) Samboeren kaller den bare for panservogna vår :D

Nå har vi hatt den til snuppa som ble født i november. Å er fortsatt like fornøyd. Har hatt voksipose i bagen i hele vinter, å hun har hatt god plass i bagen. Å har det fortsatt :D

Veldig lett å ta av og på bagen, slik at understellet kan stå ute på trappa om natta. Veldig kjekt for oss ihvertfall som ikke har så stor plass i gangen :)

Synes også det har vært veldig kjekt med vendbart styre, ihvertfall her i vinter når det blåser og snør vannrett. Så var det bare å vippe over styret, slik at jeg slapp å dra vogna etter meg, slik at snuppa ikke sku få så mye vind rett inn i vogna (ps. teppe forran åpningen er IKKE noe alternativ for meg ihvertfall).

Skrevet

Vi kjøpte også Emmaljunga duo edge til vår september-gutt. Har vært/er kjempefornøyd. Stor bag, som vi brukte lenge, selv om gutten vår er stor. Vendbart styre er kjempepraktisk - ikke minst på denne tiden av året, når solen skinner :-)

Skrevet

Tror nok du kan bruke hvilken som helst vogn. Jeg fødte i september og har en Urban Jungle Mountain Buggy. I den har jeg en dunpoise fra ticket to heaven, god og varm, tar svært liten plass :-) Brukte bag delen frem til februar. Byttet da fordi jeg har ei lita ei som er fryktelig nysgjerrig og som IKKE ville ligge i bag, men opp å sitte hehe. Så hun vokste aldri ut av bagen. Er kjempefornøyd med den vognen, spesielt siden den var super på snø.

Skrevet

Oi! Så mange informative svar! Tusen takk dere!!!

Nå tror jeg valget står mellom emmaljunga duo edge og Simo :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...