Anonym bruker Skrevet 18. april 2010 #1 Skrevet 18. april 2010 Har ei venninne som har havna litt på uføret økonomisk, men så får hu en del tilbake på skatten. Har kreditorene lov å ta de? evt namsmannen?
Anonym bruker Skrevet 18. april 2010 #4 Skrevet 18. april 2010 Det kan de selvfølgelig ta akkurat på samme måte som de kan ta lønn, feriepenger, hus, bankinskudd ol. Det eneste de ikke kan gjøre er å ta inbetalt skatt før skatten er gjort opp.
Anonym bruker Skrevet 18. april 2010 #5 Skrevet 18. april 2010 Eh...ja, ei venninne. Har jeg ikke lov å spør på hennes vegne her inne kanskje? Har ikke profil her selv, så jeg sa jeg kunne prøve å finne ut av det. HI
Anonym bruker Skrevet 18. april 2010 #6 Skrevet 18. april 2010 Ja, det kan de selvfølgelig ta. Fint å få inn noen penger sån at hun får gjort opp for seg da.
Anonym bruker Skrevet 18. april 2010 #7 Skrevet 18. april 2010 Hun har fått et trekk på os. Lønna som hun har fra jobb har de ikke lagt inn trekk på.
Anonym bruker Skrevet 18. april 2010 #8 Skrevet 18. april 2010 ethvert formuesgode som kan omgjøres til penger, kan kreditorer ta dekning i.
Anonym bruker Skrevet 18. april 2010 #9 Skrevet 18. april 2010 Er ikke det at hun ikke vil gjøre opp for seg, men hun ville bare vite om de kunne gå inn å ta dem uten å gi beskjed liksom. Har fått til en betalingsplan, og trekk i os. Skattepengene er på mer enn det ho skylder(sier ho)
Anonym bruker Skrevet 18. april 2010 #10 Skrevet 18. april 2010 Hvis de har blitt enige om en betalingsplan må de følge de. I slike planer står det ofte et vilkår om at man må gi beskjeder hvis det skjer endringer i økonomien, slik at betalingene kan forseres. Det har det gjort her. Må uansett være deilig å kunne ringe å si at man har ordnet det og kan betale alt.
Anonym bruker Skrevet 18. april 2010 #11 Skrevet 18. april 2010 Ja, det vil jeg tro det er altså. Namsmannen har et trekk i os hennes, men likevel så er det en del andre ting som ligger å lurer. så ho er rett og slett redd for at de kan ta skattepengene. Vil selvfølgelig rydde opp i det, men hun mister jobben til sommeren.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå