Gå til innhold

Har inkassobyråer lov å ta skattepenger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei venninne som har havna litt på uføret økonomisk, men så får hu en del tilbake på skatten. Har kreditorene lov å ta de? evt namsmannen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehehehe, "ei venninne" ;)

Skrevet

Det kan de selvfølgelig ta akkurat på samme måte som de kan ta lønn, feriepenger, hus, bankinskudd ol. Det eneste de ikke kan gjøre er å ta inbetalt skatt før skatten er gjort opp.

Skrevet

Eh...ja, ei venninne. Har jeg ikke lov å spør på hennes vegne her inne kanskje? Har ikke profil her selv, så jeg sa jeg kunne prøve å finne ut av det.

HI

Skrevet

Ja, det kan de selvfølgelig ta. Fint å få inn noen penger sån at hun får gjort opp for seg da.

Skrevet

Hun har fått et trekk på os. Lønna som hun har fra jobb har de ikke lagt inn trekk på.

Skrevet

ethvert formuesgode som kan omgjøres til penger, kan kreditorer ta dekning i.

Skrevet

Er ikke det at hun ikke vil gjøre opp for seg, men hun ville bare vite om de kunne gå inn å ta dem uten å gi beskjed liksom.

Har fått til en betalingsplan, og trekk i os.

Skattepengene er på mer enn det ho skylder(sier ho)

Skrevet

Hvis de har blitt enige om en betalingsplan må de følge de. I slike planer står det ofte et vilkår om at man må gi beskjeder hvis det skjer endringer i økonomien, slik at betalingene kan forseres. Det har det gjort her.

Må uansett være deilig å kunne ringe å si at man har ordnet det og kan betale alt.

Skrevet

Ja, det vil jeg tro det er altså.

Namsmannen har et trekk i os hennes, men likevel så er det en del andre ting som ligger å lurer. så ho er rett og slett redd for at de kan ta skattepengene. Vil selvfølgelig rydde opp i det, men hun mister jobben til sommeren.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...