Victoria Everglot Skrevet 18. april 2010 #1 Skrevet 18. april 2010 Var på ultralyd i går pga blødninger og det ble oppdaget for lite fostervann. Sitter igjen med en skikkelig dårlig magefølelse og tenker mye... Skal på ny kontroll etter termindagen og han ikke er født før. De ville ikke at jeg skulle gå over termin og det er bare 9 dager til. Hva gjør jeg nå da? Vil gjerne høre andre som har opplevd det samme!
*Lissi* Skrevet 18. april 2010 #2 Skrevet 18. april 2010 Blir ikke helt det samme kanskje, siden det ikke ble konstantert på ul. 3 uker på før termin sank magen. På kontroll på sykehuset målte de magen, og kurven gikk nedover.. Uken etter startet fødselen. Jm sjekket meg og lurte på om vannet var gått...noe det ikke hadde. Hun kunne fortelle at jeg ikke kunne ha mye fostervann siden hun kjente barnet utrolig godt utenpå magen. Trodde jeg hadde rier flere ganger, men det var kun snuppa som bevegde seg. Da hun tok vannet kom det nesten ingenting. Tenkte ikke på det der og da, men har gjort det etterpå. Tenker på hva som hadde skjedd om jeg hadde gått til termin, eller enda lenger. Glad hun kom da hun kom...
blond og blid straks fødeklar Skrevet 18. april 2010 #3 Skrevet 18. april 2010 I mitt forrige svangerskap var jeg inne på flere Ul de siste uke pga. at magen min nesten ikke vokste. Jeg fødte en uke over termin og jenta hadde det bra, men hun var VELDIG tørr i huden. Hun flasset av alt både på hender og føtter... I tillegg hadde det ene øret hennes fått en brett, pga at hun nok hadde ligget kinsj inni magen min, og ikke hatt noe særlig vann rundt seg. Så lenge de passer på går det nok greit, jeg forsto det slik at det ikke er uvanlig av noen kan ha litt lite fostervann uten at det trenger å være noe spesiellt.
Victoria Everglot Skrevet 19. april 2010 Forfatter #4 Skrevet 19. april 2010 Takk for svar begge to! Flere?
Milla-Mamma til 3 Skrevet 19. april 2010 #5 Skrevet 19. april 2010 Med guten min hadde eg lite fostervatn og magen vokste ikkje fra januar til mars. Fødselen blei satt igang 5 dager før termin, og UT kom ein frisk fin gut på 3300 gram. Dei tar ofte forhåndsregler. Føl magefølelsen din. Til tross for ka dei sa, så følte eg sjøl at alt var bra.
Andrea3 Skrevet 20. april 2010 #7 Skrevet 20. april 2010 Hei! Jeg hadde akkurat det samme. Ble oppdaget på overtidskontroll, 10 dager over termin forrige mandag. Jeg ble lagt inn med en gang og fødsel satt igang. Fikk ikke lov til å dra hjem fra sykehuset etter at jeg fikk modningspiller fordi de ville følge med hele tiden. Det tok imidlertid veldig lang tid da jeg ikke var moden, han var ute etter 1 1/2 døgn. De tok vannet etterhvert, og det var ikke mye som kom. Han hadde det helt fint, men var veldig tørr i huden og er det fortsatt. Han var normalt stor, 3670, 52 cm og 36 rundt hodet. Symfysemålet mitt sank ganske tydelig de siste 3 ukene av sv.skapet, litt rart at ikke jordmor på svangerskapskontrollen reagerte på det syns jeg. Lykke til med fødsel, det går helt sikkert fint.
Victoria Everglot Skrevet 20. april 2010 Forfatter #8 Skrevet 20. april 2010 takker så mye for svar! Flere?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå