Anonym bruker Skrevet 18. april 2010 #1 Skrevet 18. april 2010 Har du en good oppskrift å dele med meg? Har aldri laget det før og har lyst til å begynne med det. Finnes det også en oppskrift som man kan sende med barn i barnehagen som tåler å ikke stå i kjøleskap? Hvis dette ikke finnes så har barnehagen kjøleskap så jeg kan sikkert spørre om å få sette smootien inn der. Går det an å lage smootie om kvelden for å sende med i barnehagen dagen etter?
Anonym bruker Skrevet 18. april 2010 #2 Skrevet 18. april 2010 Jeg pleier å kjøpe sånne pakker med frosne bær, og så spe på med litt banan. Hvis man har ferske bær på sommer feks kan jo det brukes:) Bruker stavmikser, og hiver oppi litt bær i det glasset som var med mikseren. Har oppi noen bananbiter, og litt eplejuice. Noen ganger har jeg også oppi youghurt naturell. Mikser det med stavmikseren. Frosne bær "jobber" jeg litt med, men ellers er det bare å kjøre mikser:) Blir den for tykk tar jeg mer juice oppi. Jeg pleier å smake meg frem, bruker ikke noen oppskrift;) Den faller litt sammen hvis den blir stående, men lar seg nok gjøre å riste opp litt så den blir god dagen etter og. Ville da kanskje sløyfet youghurten hvis den ikke kan stå i kjøleskap. Lykke til:)
blond Skrevet 18. april 2010 #3 Skrevet 18. april 2010 Du kan lage smoothien kvelden før, men den kommer til å synke sammen og må røres godt opp igjen. Jeg bruker banan, jordbær eller bjørnebær, juice, melk/cottage cheese/yoghurt, havregryn. Du kan også bruke nøtter og egg for å gjøre den ekstra mettende.
Anonym bruker Skrevet 18. april 2010 #4 Skrevet 18. april 2010 Hvorfor skal du sende med smootie til ungen i barnehagen egentlig? Skal de som jobber der komme og servere ungen din smootie, mens de andre ungene må sitte og drikke melk/vann og se på da eller? Mulig dette er normalt i noen barnehager,(?) men ikke i barnehagen der datra mi går!
Gjest Skrevet 18. april 2010 #5 Skrevet 18. april 2010 Et grønt eple En kiwi En dæsj honningmelon En neve vasket og fersk spinat og en dæsj eplejuice, for ønsket tykkelse. Nam, nam.
Anonym bruker Skrevet 18. april 2010 #6 Skrevet 18. april 2010 Det er vel ikke annerledes å spise/drikke smootie enn å f.eks spise yoghurt. Smootie er sundt og burde være tillatt Alle kan jo lage og sende med smootie. Og hvor går grensen for hva som er tillatt å sende med? Er oppkuttede grønnsaker med dip lov? Er omelett lov? Tipper det er mange barn som kunne tenke seg dette av og til istedet for bare brødskive. Og hva med de barna som har med sjokoladepålegg? Det er flere barn i barnet mitt sin barnehage som har med dette. Mitt barn (som de fleste barn) liker dette svært godt, men får det likevel ikke på skiven. HI
Anonym bruker Skrevet 18. april 2010 #7 Skrevet 18. april 2010 Hørtes veldig spennende ut - gleder meg til å prøve HI
Anonym bruker Skrevet 18. april 2010 #8 Skrevet 18. april 2010 Takk for svar alle sammen. Gleder meg til å prøve oppskrifter og prøve meg frem Hvis det er flere som har oppskifter så tar jeg gjerne i mot HI
blond Skrevet 18. april 2010 #9 Skrevet 18. april 2010 Google smoothie så finner du mange oppskrifter.
Anonym bruker Skrevet 18. april 2010 #10 Skrevet 18. april 2010 Joda, men der er så mye rart så det er vanskelig å vite hva som er godt Det er derfor greit å få høre deres favoritter selv om man har forskjellig smak HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå