Gå til innhold

Første strekkmerket!!! Noen andre???


minimimmi

Anbefalte innlegg

Nei og nei, nå kommer de.... Glemte å smøre meg inn ÈN dag! Og så var det gjort.... Smører meg alltid inn med spenol etter dusjing, men rakk ikke gjøre det igår........

 

Andre som også har fått strekkmerker? Hva gjør dere for å unngå dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

 

Hvor langt er du kommet?

 

... jeg fikk noen strekkmerker tidlig, men jeg hadde dem fra før,(1993 og 1996) selv om de ikke syntes før magen begynte å vokse igjen. Jeg smurte og smurte førse gang jeg var gravid, men de kom likevel. Så nå er de her igjen, men ikke like "røde" som sist, mer som en skygge, ...enda...;) Har noen få på brystene å...det er nesten verre!!

 

Jeg tror ikke det er noe en kan gjøre for å unngå dem,- men det hjelper på å smøre og å holde huden elastisk. Drikk vann, var det ei dame som sa til meg.....og siden det er universalmiddelet mot det meste i svangerskapet, så skader de ikke å ta ett glass ekstra for strekkmerkenes skyld , tenker jeg!!

 

I etterkant blekner de jo, og for min del har de ikke vært synlige i det heletatt, etter at magen ble normal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble tipset av to veninner at smøre med babyolje. Jeg smører morgen og kvell og har fremdeles ikke sett strekkmeren.

 

Olje kan også hjelpe mot klø.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest et sted (husker ikke hvor) at atrekkmerker ligger hormonelt hos folk, så i utgangspunktet hjelper det ikke å smøre noe særlig. Jeg smører litt innimellom for det hjelper meg litt psykisk hvis det skulle dukke opp noen.. hihi..også er det oppgaven til den vordene far å smøre inn magen min, fin måte å involvere pappaen på.

Jeg har også hørt at det hjelper å drikke mye vann pga at strekkmerkene kommer inne i fra, det er ikke øverste laget på huden som sprekker.

Jeg tror det er veldig individuelt fra person til person.

 

Lykke til videre, så krysser vi fingrene for at det ikke kommer fler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 29 uker på vei. Veldig spent på hvordan det kommer til å utarte seg....! Fordi min mor fikk mye strekkmerker under graviditet, så viss det er slik at det kan være litt arvelig så ligger jeg tynt an....

 

Men å drikke vann har jeg kanskje vært dårlig på.... Må nok bli flinkere til det. Visste ikke at det kunne forebygge! Det var et bra råd! :-)

 

Er litt for glad i te.... Og det fører ikke mye godt med seg tror jeg....

 

Haha! Det du sier med at det ivertfall kan hjelpe litt psykisk, skedsmo®, den liker jeg.... Liker alt som man kan lure seg til å tro....! :-)

 

Tar tran da, hørt noen si at det kan være forbyggende, har slurvet litt med det i det siste...!!

 

Er ordentlig spent på hvordan kroppen vil være etter graviditeten og amming og alt det der...... Noen av dere som har fått barn tidligere som har noe å dele der?

 

Kjæresten er også spent :-P Huff, tror han har en innbildning om at man ser likens ut som før..... :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er 29+3 og ikke fått noe strekkmerker ennå.. og jeg er AVHENGI av Dr Greve Pharma sin strekkmerke krem..brukt den i 3mnd..

helt avhengi så lenge jeg ikke har fått noe strekkmerker ennå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke fått noen enda, er uke 26 i dag.

Forrige gang kom første strekkmerket i uke 36-37. I løpet av de siste ukene hadde de to første formert seg til et realt flammehav av strekkmerker...

 

I følge flere leger så kan du smøre deg blå og grønn uten at det hjelper, strekkmerkene kommer fra underhuden. Men man føler jo seg mer vel å smøre seg med en god krem :o)

Jeg smører magen, men regner vel egentlig med at de kommer igjen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter nr 3 og har ikke hatt strekkmerker med de to forrige, og nå, i uke 27 har jeg heller ingen denne gang. Må bare si at jeg aldri har brukt noen form for strekkmerkekrem. Drikker mye vann, men ikke mer enn vanlig... Tror på dere som sier at dette er helt individuelt. Mange får jo strekkmerker på kroppen uten at de er gravide også... Tror rett og slett noen er mer utsatt en andre. Jeg har ingen sylfide kropp, og har aldri hatt "flat" mage. Kanskje jeg dermed har litt mer elastisk hud i utgangspunktet...

 

Til deg som lurte på hvordan kroppen blir etter fødsler og amming. Veldig individuelt det og. Ser at noen venninner har "mistet" puppene sine. Her er de akkurat like, om ikke større etter endt amming. Har ammet til mine var ca 8 måneder begge to. Veldig mange får tilbake sin fine figur etter fødsel. Det handler mye om å ha fokus på trivsel, kosthold og begegelse (skriver ikke trening, for det er rett og slett mye bevegelse som følger med det å være mor).

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo

 

Jeg har hatt strekkmerker to ganger før, og de ble borte etter ei stund.

 

Hvordan kroppen blir etter fødselen, tror jeg er litt etter innsats, hvor mye man legger på seg ,og arv.

 

I min familie blir vi litt breiere over hoftene ca 96cm(før var vi 92cm, alle søstrene), og ser litt mer voksen ut, men vekta går ned, og alt blir som normalt etter ei stund.

Det er viktig at en ikke bare blir sittende i go stolen å se på babyen hele dagen, selv om det er det som er koseligst. En kan gjøre litt gym innimellom og gå tur med minstemann, fex små turer til butikken uten å ta de tyngste varene.Jeg har en bakke utenfor der vi bor, som er rumpe-strammer deLux når en går med barnevogn!! Det er ikke så mye som skal til for å stramme opp.

 

Tror ikke det gjør noe fra eller til for strekkmerkene om du drikker litt te,- bruk den grønne innimellom. Den er "sunnere".

 

Når sant skal sies så tenker jeg en del på dette med kroppen selv, det er jo ikke sikkert at det går som sist med min kropp heller....kan bli tyngre nå når jeg blitt eldre.... Så her skal det knipes og trimmes forsiktig fra første dag...( det gjør jeg nå også) Jeg bruker forresten bh på natta for å skåne strekken i huden rundt brystene, tror på at det hjelper.

Lykke til alle sammen, med og uten strekk-gener!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Jeg er inne i uke 29 nå og har heller ikke fått noen strekkmerker. Jeg har fått to tips og om de hjelper eller ikke er jo usikkert å si, men som med alt annet så skader det ikke å prøve =)

 

1. drikk rikelig med vann

2. skrubb magen og resten av kroppen ca. en gang i uken også smør inn

med god fuktighetsgivende krem.

 

Dette har jeg gjort og som sagt ikke fått noen strekkmerker ennå.

Å skrubbe fikk jeg som tips med ei som jobber på en spa avdeling, hun hadde gjort dette og heller ikke fått strekkmerker. Skrubbingen er med på å øke blodsirkulasjonen som er bra for huden.

 

Lykke til ! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange råd! :-D

 

Har klart å holde alt i sjakk siden sist. Heldigvis :-P Jeg har en kjæreste som liker meg slik som jeg er, men han ble litt skuffa han også :-P hehe... Men det må da nesten hjelpe litt å smøre seg da, fordi det "skrekkmerket" jeg fikk sist var jo fordi jeg hadde glemt å smøre meg. Men tviler ikke på at det ligger mye i genene...

 

Litt kos å smøre seg inn også da.... :-) Lykke til alle sammen! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...