Gå til innhold

noen som har født og som også sliter med melkespreng?? hjelp..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

fikk en jente forrige fredag, og nå har jeg så melkespreng at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Hun spiser godt, men det går rett og slett for lang tid mellom hver gang (for hun har så godt sovehjerte).

Det største problemet er at når hun begynner å suge fra det ene brystet, så begynner det andre å renne, pluss det hun suger fra, så hun klarer nesten ikke svelge unna. Det bare renner og renner... Noen som har et godt råd? Jeg prøver å dusje så ofte jeg kan og håndmelker litt da. Har noen kuler som jeg masserer også, men er livredd for å få brystbetennelse!!! Jeg får jo aldri tømt brystene, eller veslejenta får aldri tømt dem. De er overfylt, og jeg føler jeg vasser i melk. Sitter med håndklær på fanget mens jeg ammer.

Jordmor sa ihvertfall at jeg ikke måtte pumpe meg for da ville produksjonen øke enda mer, og det er d siste jeg vil! Men gjør ikke håndmelking samme effekt?

 

Noen som har noe erfaring med dette??? Trenger sårt hjelp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Regner med forrige fredag betyr at du fikk for litt over ei uke siden da? Pleier jo å justere seg etterhvert, men så er det vel slik at noen produserer mer melk enn andre. Jeg hadde fortsatt med litt forsiktig håndmelking slik at du blir kvitt den verste sprengen. Og at du bytter pupp annenhver gang du ammer. Hvis du holder fingertuppen din på brystvorten når det begynner å renne fra det brystet du ikke ammer fra, så skal det stoppe at melken renner.

Har du kontaktet ammehjelpen? De kan kanskje hjelpe deg også. Hadde spurt jordmor eller på helsestasjonen angående ammehjelpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, jeg husker det var masse hvite prikker oooveralt på gulvet, stellebord.. og alle andre plasser melken kunne dryppe de gangene jeg gikk rundt uten bh. Det som hjalp meg den gangen, var det hun over sier, å holde fingeren på brystvorten som ikke er i bruk når man ammer. Først trodde jeg man måtte trykke hardt, men det holdt å bare holde fingeren forsiktig på brystvorta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...