Gå til innhold

Skal man bruke tøymykner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bruker vanligvis omo colour og ingen tøymykner eller skyllemiddel. Må kanskje vaske annerledes siden babyhuden tåler mindre? Tøymykner for at håndklær osv ikke skal bli så harde.. Eller? Hva bruker dere og hvilke merker? Vil jo bare det beste for barnet mitt. .:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har ikke tøymykner, så syns det er greit å bruke tøymykner på håndklær, selv om det ikke alltid skjer. Nå når det er babyklær og håndklær til babyen som skal vaskes skal tøymykneren i alle fall i bruk. Bruker Blenda sensitive vaskemiddel og har også tøymykner til den. Har i tillegg en fra neutral. Vaskemiddel og tøymykner med masse parfyme er jo ikke bra for babyhuden og jeg syns i tillegg at klær ikke skal lukte masse tøymykner når de er vasket.

Skrevet

Bruker vanligvis pafymert vaskepulver og tøymykner, men har kjøpt Neutral vaskepulver og tøymykner til babyens klær, sengetøy, kluter etc.

Skrevet

Har kjøpt blenda sensitive flytende vaskemiddel og tøymykner her, og bruker det kun på babytøyet, og siden det ikke er brukt enda, har jeg kjørt det meste på 30-40 grader.. Passer på også å skylle vaskemaskinen på hurtigprogram før jeg vasker tøyet, slik at det ikke er rester etter det jeg bruker på eget tøy, som er omo color.. bytter nok til noe sånt som neutral når hun kommer, men akkurat nå funker dette :)

Skrevet

Synes håndklærne blir så stive uten tøymykner. Kommer jo til å ripe opp babyen :P Blir nok å kjøpe neutral ja, både pulver og tøymykner :)

Skrevet

Nøytral er etter hva jeg husker anbefalt av Norges astma og allergi forbund, helt uten noenting, men gir heller ikke godlukt...

Har til nå brukt Blenda sensitiv vaskemiddel som også er anbefalt av NAAF og Comfort sensitiv tøymykner pga babyen, men mulig jeg bytter tøymykner til nøytral sin i stedet pga anbefalninga fra NAAF... står jo at d er helt uten noe på Comfort sin, men er jo ikke noen sånn anbefalningsmerke fra NAAF så jeg... har termin 22. april og har en grei del skyllemiddel igjen,så skal se om han reagerer på den, i så fall så bytter jeg seff t nøytral, men regner me at d går bra:)

pleier forresten ikke å bruke tøymykner noe særlig t vanlig jeg heller, men etter jeg blei gravid har jeg begynt å bruke den sensitive på alt! gir mye mykere håndkler å sånn ja:)

Skrevet

Ha kjøpt eget vaskepulver og skyllemiddel til tulla... Neutral i begge deler, og er veldig fornøyd med dette :D

Skrevet

Du har kanskje ikke tørketrommel? Da blir ikke håndklærne harde selv om du ikke bruker tøymykner. Vi brukte tøymykner før, men ikke nå lenger pga eksem og diverse allergier hos 2-åringen - da er det best med færrest mulig kunstige stoffer.

Skrevet

Nei har ikke tørketrommel.. Her tørkes det på old-school måten ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...